Myst
Ik denk dat als hij vorig jaar niet zo had huisgehouden in die laatste tijdrit (en eigenlijk nu ook weer een paar dagen terug), dat mensen misschien hem nu nog wel het voordeel van de twijfel zouden geven.
Ook bijzonder is dat hij heel goed tegen regen en kou kan. En dat heeft weinig met doping te maken, volgens mij. Gisteren zonder regenjas en hij hoefde ook niet opgewarmd te worden na de finish. Hij werd gewoon in zijn zeiknatte tenue op de uitrijfiets gezet. Dus die jongen heeft ook gewoon biologische voordelen ten opzichte van andere grote renners (denk ik) en daar had hij gisteren veel profijt van.
Ben het trouwens eens dat Pogacar veel leuker is om naar te kijken dan wat de leiders de afgelopen jaren hebben laten zien.
En dat is natuurlijk wel het probleem. Wielrennen is doomed omdat de TdF de grote wedstrijd van het jaar is. Als drie weken lang loodzware etappes afleggen het hoogste is in een sport, dan creëer je een probleem. Of je wint de tour zoals Evans door zo min mogelijk energie te verspillen (wat vrij saai is om naar te kijken) of je moet met je hand in de snoeppot graaien om zo snel mogelijk weer te herstellen na een flinke uitspatting. Kijkers willen Armstrong of Merkx, maar dan zonder de doping. En de vraag is of dat kan.