Goddomme, heel Porta Venezia afgesloten voor die kutgiro.
Wielrennen #2
- Edited
Gisteren even naar de etappe gekeken en wederom vliegt een Bahrein-renner de bergen over. De zoveelste in een paar weken tijd... Ik ben niet iemand die bij elke mooie prestatie 'doping' roept, ook omdat ik de sport te leuk vind om daar de hele tijd aan te denken. Maar er is overduidelijk een nieuwe snoeppot gevonden en Bahrein zit er lekker in te graaien.
Linus De ploegleiding van Bahrein heeft ook een weinig schoon verleden vrees ik. Milan Erzen wordt ook veel in verband gebracht met de beruchte Aderlass-affaire. Onderdeel ook van de Sloveense connectie.
Maar ik denk daar maar niet te veel over na. Bij UAE en sommige andere ploegen ligt het verleden er nog wat dikker op.
Klopt, ik probeer er ook niet te veel over na te denken. Alleen soms gaan ze een beetje te ver: Bahrein nu, Pog tijdens de tijdrit in de TdF en misschien ook wel Dennis in de Giro vorig jaar. Dan kan je het bijna niet meer negeren.
Allemaal Calvé Pindakaas joh.
Ik kijk gewoon naar de koers omdat de koers spannend is. Wie er gewonnen heeft zoek ik over een paar jaar wel terug op wikipedia.
In alle topsport wordt valsgespeeld. Heel jammer maar ik laat dat mijn plezier in wielrennen niet verpesten.
Duke Ik zat recent op YouTube wat Olympische 100-meterfinales terug te kijken. Ondanks de kennis van nu blijft dat enorm indrukwekkend.
Man tegen man met de beste "begeleiding" beschikbaar. Erg sneu voor de mannen die het wel schoon willen doen maar geweldig entertainment.
Ook mét doping is 37 kilometer per uur rennen best knap, ja. Ik haal het op de fiets niet eens denk ik.
Het fenomeen heeft een paar maand gespeeld met de mountainbike en wint bij zijn rentree gelijk de eerste gelijk de eerste lid in lijn in Zwitserland
Duke En ook de tweede!
Wuyts na het huidige seizoen en het veldrijden met pensioen. Hij werd steeds nationalistischer, maar Wuyts en De Cauwer zijn toch het beste in het Nederlandse taalgebied.
Ik kan persoonlijk vrijwel naar alle babbelaars luisteren zonder dat ik het erg vind. Ik ben waarschijnlijk ook de enige Nederlander die zonder enige moeite de hele TdF naar D&D luistert. Het nationalisme van Wuyts begon mij echter wel heel erg tegen te staan. Ik heb geen probleem met commentatoren die en beetje nationalistisch zijn en graag landgenoten zien winnen, maar Wuyts ging gewoon te ver. Het was ook niet meer alleen positief (hopen dat een Belg wint); hij heeft overduidelijk iets tegen Roglic bijvoorbeeld.
Ik kan ook best wat hebben. Alleen die ellendige reclames van Eurosport gaan gewoon te ver...
cyclingstream.com
Moet je het wel doen met het Engelse commentaar van Eurosport. Tevens zo illegaal als de pest.
Ik vind Ducrot overigens nog wel te pruimen. Dijkstra kan ik heel slecht tegen. Dan nog liever die knaap die hem af en toe vervangt.
Waar is de tijd gebleven dat ik de Tour de France op de Duitse tv volgde, met Rudi Altig erbij
- Edited
Linus Dat Wuyts wel erg Vlaams nationalistisch aan het worden is, dat klopt inderdaad. Zoals ik vroeger nooit naar de Belg keek als Boonen in een goede positie reed, zo is dat nu als Van Aert en straks Evenepoel dat doen. Ik heb ook absoluut een zwak voor Dijkstra en Ducrot. Ik kan alleen die nieuwe jongen niet uitstaan. Veel te kunstmatig allemaal. Gemaakt. Terwijl hij op zich helemaal geen rare dingen zegt. Vind Babbelbelg en Kroon bij Eurosport ook niet verkeerd, de rest daar is echt amateur-uur. En die uitzendingen moeten echt technisch veel en veel professioneler. Het Engelstalige commentaar is daar overigens ook prima te doen.Veel minder storytelling en veel meer details over renners en de koers.
Doedezemaar De Duitse Eurosport heeft Jens Voigt, Rolf Aldag en Berhard Eisel.
Duke Ik heb overdag meestgal geen tijd om live te kijken, dus Eurosport kijk ik bijna altijd terug. Dan kun je de commercials doorspoelen.