Duke Ik heb het eerste stuk gemist, maar de laatste 15 km gebeurde er zo veel. Fijn dat vrouwenwielrennen nu ook volop aandacht krijgt, het is qua amusementswaarde zelden teleurstellend.

Uit het hoofdstuk...matige planning. Met nog 3 kilometer te gaan, werden de asperges geserveerd. Heb het net afgekeken en inderdaad ook hier een mooie finish.

Twee mooie races inderdaad, ondanks het circuit. (Ik had bij de heren het idee dat het voor dit peloton niet heel erg lastig was. Veel konden goed mee.) Prachtig ook dat het Vos toch lukt. Ze zat al heel snel geïsoleerd immers.

Wel opvallend dat de jury zo snel zeker wist dat van Aert had gewonnen, vanuit een bepaald beeld moet dat dus goed te zien zijn geweest.

22 days later

Mooie finish in de Giro.

Straffe kost van Taco

Er is weinig mooier dan een onderschatte vluchter die net niet terug wordt gepakt door het peloton. Heerlijke overwinning.

Met vertraging zonder voorkennis gekeken. Het ongeloof op zijn gezicht, gevolgd door de vreugde-explosie. Wat prachtig.

Dumoulin gaat de ronde van Zwitserland rijden volgens wielerflits.nl (en de NOS heeft het overgenomen). Fijn.

janneke141

Ik hoopte er al een beetje op toen mensen hem hadden zijn rijden op een tijdritfiets en hij werd toegevoegd aan één of andere lijst met atleten voor de Olympische Spelen. Mooi parcours ook wel voor hem. Al is het natuurlijk wel afwachten hoe hij terug komt.

Bij de vrouwen zijn de namen voor de OS al bekend trouwens. Nederland komt op de proppen met de vier V's: Vos, Vollering, Van Vleuten en Van der Breggen. De laatste twee rijden ook de TT.

• Duke replied to this.

Linus

Hoeveel medailles zullen die dames halen? 4 of 5 🤣?

Duke

Het is wel een lekker team ja. :p Dygert zal wel goud halen op de TT. Maar zilver en brons zijn zeer goed mogelijk. En op de weg weet je het nooit, maar met zo'n team moet je toch wel iig één medaille halen.

Voor het eerst in twintig jaar weer eens Belgisch roze, voor Remco Evenepoel. Die is dus wel echt 'terug'.

Een andere Belg overkwam eerder vandaag trouwens dit:

Oh jee, leed bij de Belgische commentator. De Hongaar Valter zat nog ergens tussen en pakt roze (als eerste namens zijn land).

Oh. Te vroeg afgezet dan. Dat is een grappige ontwikkeling. Kan me ook pgeen Hongaarse trui drager herinneren.

Ik maak me wel een beetje zorgen over België hoor. Hun obsessie met Evenepoel is wel heel erg heftig. :')

Bergetappe in de Giro. In de afdaling van een col verremt de Sloveen Mohoric zich, raakt een gat in de weg, slaat over de kop, landt op zijn hoofd, staat wonderwel op en hijgt uit tegen de vangrail terwijl zijn fiets in drie stukken naast hem ligt.

En dat komt er dus iemand aan met een nieuwe fiets. Bijzondere sport toch, dat wegwielrennen. Inmiddels is hij op een brancard afgevoerd trouwens, hopelijk valt het mee.