Wielrennen #2
- Edited
Bijna tijd voor de Omloop, de officieuze start van het seizoen. Een seizoen dat begint zonder de inmiddels gestopte Dumoulin () en met een Hirschi die inmiddels kwijt lijkt te zijn nadat DSM hem heeft gedumpt nadat hij ook vorig jaar sommige vragen niet kon beantwoorden. Klassiek stinkend wielrenzaakje dus.
Geen grote Nederlandse kanshebbers (Niki Terpstra is er wel bij, maar kleine kans), DSM komt wel opdagen met kanshebbers Benoot en Kragh Andersen. Het team van Jumbo is onthoofd zonder Theunissen. Mathieu van der Poel heeft voor Kuurne-Brussel-Kuurne gekozen.
Die van der Poel kan toch een aardig potje fietsen zeg.
janneke141 het was indrukwekkend. En dat in een prachtige omgeving, ik heb genoten vanmiddag
En ik heb wat gemist... Chantal Blaak eerder vanmiddag wel zien winnen. Was ook mooi
Uitstel Parijs-Roubaix lijkt voldongen feit
Volgens de Franse krant Le Parisien is de knoop doorgehakt: Parijs-Roubaix gaat niet door op zondag 11 april. De organisatie hoopt de kasseiklassieker wel nog in het najaar te kunnen organiseren.
- Edited
Wat een prachtige Gent-Wevelgem. Mooie overwinning voor Van Aert. Lood- en dan ook echt loodzwaar. Ik kijk veel wielrennen, maar een renner die kotst tijdens het rijden zie je toch niet heel vaak.
Ik weet dat Maarten Ducrot niet overdreven populair is als co-commentator, maar taalkundig is het toch wel een bijzonderheidje in de wereld van de sportjournalistiek. Echt heel creatief in zijn taalgebruik. Heb stukken op NL en B gekeken vandaag.
Als V.d Poel niet meedoet zijn de eendaagse wedstrijden vanuit Nederlands perspectief wel een stuk minder interessant. Al reden Van Poppel en Van Baarle prima mee.
En Marianne Vos heeft een van de laatste gaten in haar erelijst opgevuld. Dat is toch ook wel een levende legende...
- Edited
Ik vind het ook knap dat ze zichzelf nog steeds zo kan opladen. Het lijkt mij enorm lastig. Ze was de allerbeste in elke wielerdiscipline voor een paar jaar, en nu rijdt ze vaak in de middenmoot mee (zeker in de cross) en wint veel minder. Daar moet je toch maar mee kunnen dealen.
Verder inderdaad een mooie Gent-Wevelgem. Ik had bijna niet gekeken omdat ik vreesde voor een massasprint met al die ploegen die op de proppen kwamen met hun sprinters.
Ik had het zondagavond gemist, dus net De Ronde 104 teruggekeken op de Belg. Echt een waanzinnige documentaire. Geweldig gemaakt en de climax tussen Van der Poel en Van Aert kan ik niet vaak genoeg zien.
Van Baarle wint Dwars door Vlaanderen.
Ik las het net, wat tof voor hem! Van Baarle was al zo goed in de voorbije weken, mooi dat het hem ook eens lukt om te winnen.
Ronde van Vlaanderen al vanaf kwart over negen morgenochtend bij Sporza.
Allee, het is koers.
Ze gingen meppen, nou ja
Wat een stomme regel dat renners uit koers worden gehaald als ze een bidon aan een toeschouwer geven. Geef gewoon een boete als ze dat ding ergens neergooien waar geen toeschouwers/verzorgers staan.
En vandaag liet ook meteen het grote probleem van die regel zien. Minder bekende renners werden uit koers gehaald, maar ze deden niet hetzelfde bij Van Vleuten. Het zou ook belachelijk zijn om de winnaar haar titel af te pakken vanwege een bidon. Maar nu is er een verschil gemaakt tussen onbekende renners en een grote naam...
Prachtige race. Mooie finish. Vos een fijne winnares.
Heerlijke finale
Duke Kijken, kijken, niet winnen.
Dwersdriever
En Vos die bijna haar zege weggooit door te vroeg te juichen . Mooie sportieve drama's.