Myst De afgelopen jaren keek ik meestal via de radio1 app en dan streamen naar tv maar zo te zien zijn ze helaas gestopt met het doorgeven van beelden van de wedstrijd tijdens radio tour de France

De Belgische wielercommentatoren komen aardig klaar momenteel 😂

Julian Alaphilippe is woensdag in de vijfde etappe van de Tour de France zijn gele leiderstrui kwijtgeraakt. De Franse renner van Deceuninck - Quick-Step had binnen de laatste 20 kilometer voedsel aangenomen van een verzorger. Dat is verboden. Alaphilippe kreeg een tijdstraf van 20 seconden en zakte daardoor naar de zestiende plaats in het algemeen klassement.

De nieuwe leider is de Brit Adam Yates van de ploeg Mitchelton-Scott. Jumbo-Visma-kopman Primoz Roglic steeg naar de tweede plaats. Zijn ploeggenoot Tom Dumoulin is op de zesde plaats de hoogst geklasseerde Nederlander.

• Duke replied to this.

janneke141

Stomme actie van hem. Laat dan een ploegmaat je bidon halen...

Rare actie van de ploeg ook, je verwacht toch dat ploegleiders opletten.

Duke Nou ja, 'ze', Van Aert laat mooi zien dat je zonder een trein ook een sprint kan winnen.

• Duke replied to this.

janneke141

Het klaarkomen had ik het over 😂. Maar met zes man in de voorste waaier zitten is ook al hele een aardige prestatie.

Geweldige etappe. 👍🏻 Sunweb met de hele ploeg het schip in omdat, bleek in de interviews achteraf, Cees Bol niet mee kon op de eerste klim. Wachten was geen handige tactiek erkende hij dapper. 😏 Verder vind ik waaiers het mooiste fenomeen in het wielrennen vanwege de onvoorspelbaarheid. Prachtige uitslag voor Jumbo-Visma, en toch ook fijn voor pechvogel Pinot dat hij er dit jaar nu wel voorin bij was. Stiekem hoop ik dat Jumbo-Visma nu wat tegenslag gaat krijgen, anders is na komende zondag de winnaar al duidelijk.

Ik vraag mij overigens af hoe het Sunweb als sponsor zal vergaan na dit seizoen, het lijkt mij dat zij flink gaan bezuinigen en dan is er voor een wielerploeg wellicht geen plaats meer. 🤔

Bolkesteijn

Ze zullen nog wel een contract voor meerdere jaren of een opvolger hebben, want ik denk dat Bardet niet had getekend bij een ploeg die sponsorloos dreigt te worden.

Over sponsoren gesproken. De Rode Lantaarn had eerder dit jaar twee podcasts over de val en wederopstanding van de Rabo/Jumboploeg. Wat een drama moet dat zijn geweest zeg, in één klap van ongeveer de rijkste naar armste ploeg. En dan amper geld hebben, maar dankzij sponsor Jumbo hadden ze als enige sportploeg wel toegang tot de kennis van schaatscoach Jac Orie over trainingsmethoden en voeding. Wat mogelijk meer waard was dan een grotere pot geld.

• Luda replied to this.

Zou er vandaag wel wat gebeuren? Heb het idee dat het profiel van de etappe er een beetje om vraagt dat de favorieten weer een dagje de kat uit de boom gaan kijken en wachten op een aankomst bergop.

Linus dankzij sponsor Jumbo hadden ze als enige sportploeg wel toegang tot de kennis van schaatscoach Jac Orie over trainingsmethoden en voeding. Wat mogelijk meer waard was dan een grotere pot geld.

Ik denk dat alle doping die ze nu kunnen kopen met geld wel meer helpt met de resultaten dan Jac Orie die ze vertelt wat ze moeten eten.

Luda Ze zullen best op het randje tussen legaal en illegaal balanceren, maar ik hoor eigenlijk geen enkel signaal dat er sprake is van dopingebruik in de systematische traditie van US Postal. Die zweem hing historisch natuurlijk wel rond veel andere teams. Ze hebben nu wel budget voor ketonen, het wondermiddel dat Sky en de Britse Olympische sport zo veel gebracht heeft.

• Luda replied to this.

Myst Ik had het onlangs nog met iemand over het moment dat de NOS live begon met uitzenden en bleek dat Floyd Landis er in zijn eentje vandoor was gegaan en een enorme voorsprong had gepakt nadat hij een dag eerder tien minuten had verloren.

Ik verwacht vooral een tactische rit. Johan Bruyneel had het er in zijn preview over dat hij er vanuit gaat dat als er al verschillen worden gemaakt tussen de favorieten, dat in de laatse kilometers van de laatste klim gaat gebeuren. De afdaling daarna kan ook nog wel iets beteken, Roglic is bijvoorbeeld een uitstekende daler, net als Alaphilippe.

Luda Zo ver ga ik niet. Maar de sport heeft de schijn wel een beetje tegen, dat geef ik onmiddellijk toe.

Luda Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat je als wielrenner in de top meekan zonder doping.

Maak van wielrennen maar topsport in het algemeen. Gisteren liep Sifan Hassan een dik werelduurrecord. Sinds haar overstap naar een Amerikaanse coach waaraan de nodige dopinggeruchten kleven heeft ze opmerkelijk veel progressie geboekt. Om maar eens een andere sport aan te halen. Ik heb daar overigens niet zoveel problemen mee, het lijkt mij belangrijker om excessen te voorkomen zoals Bjarne Riis, Riccardo Riccò en Lance Armstrong. Optimaal voorbereiden hoort naar mijn idee bij topsport, dus met zaken als astmamiddelen heb ik weinig problemen.

Bolkesteijn

Biljarters vind ik nog wel geloofwaardig, voor de rest wel eens.