janneke141

Zeker, Van Aert is gewoon goud waard voor de sponsors zo

Linus De kans dat de winst op 4 secondes wordt beslist is bijzonder klein, maar niet onmogelijk.

Dat is de helft van het kleinste verschil in de tour ooit. Lijkt me echt een non-discussie. En inderdaad, juist teams die een beetje risico nemen voegen echt iets toe in het peleton. Als je hier over gaat drammen als kijker heb je 't niet helemaal begrepen vind ik.

• Duke replied to this.

tsjok

Daarnaast is er ook verdomde weinig aan Pogacar te doen. Als je zowel in de tijdrit, op de kasseien, op een heuvel en in de berg tijd pakt blijft alleen Corona of een valpartij over…

Ja eigenlijk wel. Je zou ook nog kunnen zeggen dat Pogacar vrij zenuwachtig lijkt de laatste dagen en dat je hem misschien tot fouten kan dwingen. Net als Vingegaard bij die rare fietsencarrousel woensdag geldt natuurlijk ook hier dat het gewoon een jonge vent is van begin twintig en dat hij ook nog allerlei leerprocessen aan het doormaken is. Dit is de eerste keer dat hij een relatief kleine voorsprong moet verdedigen in het klassement en hij verspilt enorm veel energie omdat hij niet op zijn team kan vertrouwen terwijl Vingegaard en Thomas constant omringt zijn door hun teamgenoten.

Maar inderdaad dikke vette kans dat Pogacar gewoon te goed is en er inderdaad weinig aan te doen is. En dan is het maar goed dat JV geleerd heeft van de afgelopen twee keer dat het niet lukte met de gele trui.

Linus Het is op zich logisch dat het in Nederland vooral over Jumbo-Visma gaat. Dat de twee Nederlandse ploegen er gezamenlijk in slaagden om maar twee Nederlanders mee te nemen naar de Tour was wat dat betreft al een valse start. En een enorm contrast met de Giro, waarin het erop leek of er iedere dag wel landgenoten in een hoofd- of prominente bijrol actief waren.

Maar ik kijk met een schuin oog toch meer naar Ineos. Die hebben maar liefst vier rijders die er in het algemeen klassement nog behoorlijk voorstaan met Thomas, Yates, Pidcock en Martinez. Die hebben echter nog amper een meter gefietst om het Pogacar lastig te maken en hebben als ploeg ook nog helemaal niets bereikt in deze Tour. Jumbo heeft een aantal dagen geel gehad, verschillende etappezeges, een stevige greep op groen en ereplaatsen in meeste etappes. De prestaties van Ineos steken daar schril bij af. Ze rijden af en toe in beeld, dat is het wel.

Dat kan allemaal onderdeel zijn van een geniaal masterplan voor de tweede en derde week, maar vooralsnog is het voor de met grote voorsprong rijkste ploeg van het peloton allemaal erg mager.

Dwersdriever

In die zin is Jumbo inderdaad wel de ploeg die in elk geval probeert koers te maken. Dat deze Pogacar amper te verslaan is zullen ze daar op voorhand ook wel beseft hebben en dan is een Van Aert die zo koerst natuurlijk goud waard. Misschien niet allemaal tactisch even sterk maar wel leuk om te volgen.

Dwersdriever Dat kan allemaal onderdeel zijn van een geniaal masterplan voor de tweede en derde week, maar vooralsnog is het voor de met grote voorsprong rijkste ploeg van het peloton allemaal erg mager.

En vandaag zijn ze Martinez verloren als klassementsman en had Pidcock het er maar moeilijk mee terwijl Benoot nog comfortabel voorin zat. Ze kunnen natuurlijk nog steeds iets interessants doen, maar het ziet er niet heel hoopgevend uit jammer genoeg.

Maar goed, morgen kan sowieso bijltjesdag worden en je weet niet wat er overblijft na de algemene COVID-testen. Voor het zelfde geld is Ineos straks nog compleet terwijl UAE en Jumbo renners naar huis moeten sturen en dan kan het opeens heel anders lopen.

De rustdag, de gevaarlijkste dag in de Tour.

Tot nu toe heeft de pers gehoord dat de volgende teams geen renners met COVID hebben:

• Lotto-Soudal
        • Intermarché Wanty-Gobert
        • Quick.Step Alpha-Vinyl
        • Alpecin-Deceuninck
        • Trek-Segafredo
        • AG2R
        • Team UAE
        • Jumbo Visma

Als Ineos er ook zonder kleerscheuren doorheen komt, dan kunnen we weer een weekje verder zonder favorieten te verliezen voor de truien.

Linus Team UAE

Nou, dat ging een dag goed. Bennett is uit de tour na een positieve test en Majka zou ook positief zijn maar mag wel starten. Ik zou erg nerveus worden als ik Pogacar was. Ook Durbridge (BikeExchange) is positief en ligt er uit.

En O'Connor (kopman AG2R) en Vuillermoz (Total) stappen af met blessures. Janneke zei het al: deze rustdag was de gevaarlijkste dag van de tour.

janneke141 Blijkbaar - dat was overigens ook nieuws voor mij - is de coronatest in de tour geen binair verhaal, maar wordt gekeken naar virusdeeltjes in je bloed. Majka is wel positief getest maar zijn viral load is dermate laag dat hij toch mee mag doen. Ik weet niet of dat betekent dat hij een hele milde infectie heeft en dus niet besmettelijk is, of dat dit gewoon de opmaat is naar een diskwalificatie morgen of overmorgen.

Goh, gister waren nog alle renners negatief.

Koers stilgelegd vanwege demonstranten op de weg... Gelukkig hebben ze geen trekkers.

tsjok

F1 zijn de echte uitstoters, hopelijk volgend jaar trekkers bij Zandvoort.

tsjok

Nee, vastgeplakt aan het asfalt. Wel creatief 🤣

Je kunt Jumbo in elk geval niet verwijten dat ze het niet proberen vandaag.