Wat een raar gedoe bij de tijdrit van de vrouwen. Zowel Van Dijk als Van der Breggen haalden iemand in die op de bagagedrager bleef zitten. Van Dijk raakte die van haar kwijt, maar Van der Breggen had een Zwitserse die tot het einde bij haar bleef en de derde tijd heeft (tenzij de jury ingrijpt). Van der Breggen is trouwens eerste geworden en Van Dijk tweede.

Ik zal het maar eerlijk zeggen...ik ga Herbert Dijkstra missen. Ik zap meestal tussen de verschillende zenders tijdens het kijken, waarbij Wuyts en De Cauwer de meeste tijd krijgen. Vind ook de Engelstalige Eurosport wel fijn. Maar respectievelijk te veel gezeur over willekeurige Belgen en reclamebreaks brengen mij toch vaak naar de NOS. En daar hoort Herbert gewoon bij.

Linus Had net pas tijd om te kijken. Het was wel een beetje vreemd inderdaad, dit kan eigenlijk nauwelijks nog legaal zijn. Een tijdstraf was op zijn plaats geweest. Meer tijd tussen de starts lijkt me de optie om dit te voorkomen. Mooie overwinning voor Van der Breggen. De Engelse commentator op Eurosport begon haar lijst met overwinningen op te lezen. Dat duurde best lang ☺

Nu de mannen kijken.

Dwersdriever

Ik ook wel, het gebabbel van D+D hoort er toch bij. Maar goed, volgend jaar is hij waarschijnlijk alweer terug om ons alles te leren over ruïnes, molentjes en aquaducten.

Duke Overigens, best een leuk ding die VAM-berg. Op zich kende ik de heuvel al, maar ik wist nog niet dat er ook een speciaal fietsparcours was aangelegd. Ik ga er ook maar eens heen met de racefiets. Eens kijken hoeveel trager dan Van der Poel ik erop rij. 😄

Straalbezopen om die Tour te houden nu, onverantwoord.

De preview van The Move is net gepubliceerd. Ze gaan allemaal voor een Jumbo Visma-winnaar. Drie keer Roglic,een keer Dumoulin.

Intussen is La Course eens niet door een Nederlandse gewonnen. Vos werd op de streep geklopt door Deignan. Wel een mooie wedstrijd.

Falco Alles beter dan Herbert Dijkstra. Die kan zelfs Sesamstraat nog niet van normaal commentaar voorzien.

De stream van de NOS is trouwens echt van belabberde kwaliteit. Hoe moeilijk is het in 2020 om het minimaal in 720p aan te bieden?

Falco Kritiek op De Cauwer is not done. 😕

Ik wissel een beetje tussen de Belg, de Engelse Eurosport en de Nederlandse Eurosport. Joris is onacceptabel.

Myst Het is inderdaad triest dat illegale streams beter van kwaliteit zijn.

Dit is echt een bizar pittige start met al die valpartijen.

Myst hebben ze daar dan weer niet een betaalde variant voor?

Net geen Bol. Maar bewogen etappe. Bizarre start van een aparte Tour.

Blijft toch apart dat er in die eerste tourweek altijd zo absurd veel gevallen wordt.