tsjok Dat klopt. Maar mensen tot de grootste uitroepen zou je sowieso pas na afloop van een carrière moeten doen wat mij betreft.

Voor zover dergelijke termen überhaupt zin hebben, want zoals al gezegd is het allemaal moeilijk vergelijken. Merckx was tijden onverslaanbaar, Pogacar is het momenteel in allerlei uiteenlopende koersen ook. Goed voor hem, niet goed voor de spanning in de Tour, maar dat is af en toe hoe het gaat. De laatste 3 jaar Indurain waren ook niet om aan te gluren, maar dat zegt niets over zijn kwaliteiten natuurlijk.

tsjok Als je ziet waar zijn entourage heeft gewerkt is er niet zoveel aanleiding voor twijfel.

Niet dat ik de rest wel vertrouw.

Sloggi Saunier Duval. Overigens ook de begeleiders van Sablikova bij het schaatsen. Er is sowieso een Sloveense connectie. Operation Aderlass is interessant om bij te lezen. Hoe mini-doseringen toch een enorm effect kunnen hebben. Andrej Hauptman is ook een naam om wat dat betreft met argusogen te bekijken.

Dat gezegd hebbende, Pogacar was als piepjonge junior al heel erg goed.

tsjok Ach, niemand zeurt over alle doping in bijvoorbeeld het voetbal en tennis. Bij Operation Puerto waren ook de Spaanse nationale voetbalploeg, Barcelona, Real Madrid en Nadal betrokken. De enige schorsingen waren voor wielrenners. Het 'gouden' Ajax van de jaren negentig zat massaal aan de nandrolon.

Als kijkspel kan het nog steeds heel leuk zijn, ik vind die vanuit de ploegleiderswagens gecontroleerde koersen wat dat aangaat vervelender dan het dopinggebruik. Maar je moet wielrennen niet beschouwen als een schone en eerlijke sport, want dat is het niet.

Je moet je sowieso afvragen of je op alleen borden pasta en bananen wel 3500 kilometer kan fietsen in drie weken tijd, met daarin ook nog wat rondjes over de Alpen en Pyreneeën.

Dwersdriever Hauptman, Gianetti, Matxin.

Betekent niet dat Pogi geen uniek talent is natuurlijk. Bij Quick Step loopt Taus rond. Etc. Geprepareerd zijn ze allemaal.

Net als bij het voetbal, tennis etc. Alleen daar willen ze het niet vinden. Tennissers mogen nota bene hun eigen controles boeken :’)99.

Dwersdriever Ach, niemand zeurt over alle doping in bijvoorbeeld het voetbal en tennis.

Omdat het daar veel minder gebeurt en bovendien minder invloed heeft op het resultaat. Wat zeker niet betekent dat er geen gevallen zijn, maar de sport is er niet van doordrongen. Als je dit weekend de finale van Wimbledon kijkt hoef je niet de hele tijd in je achterhoofd te houden dat de uitslag over tien jaar wel eens geschrapt zou kunnen worden, bij Pogacar geldt dat wel. Dat verpest voor mij de spanning en het plezier van het kijken van sport.

janneke141 Maar je moet wielrennen niet beschouwen als een schone en eerlijke sport, want dat is het niet.

Schaatsen, voetbal en tennis zijn tenslotte technische sporten.

tsjok Omdat het daar veel minder gebeurt en bovendien minder invloed heeft op het resultaat.

1) goeie grap
              2) ‘technische sport’. Goeie grap

janneke141 Je moet je sowieso afvragen of je op alleen borden pasta en bananen wel 3500 kilometer kan fietsen in drie weken tijd, met daarin ook nog wat rondjes over de Alpen en Pyreneeën.

Jawel hoor, dan gaat het alleen wat langzamer.

Sloggi Beweren dat er in het wielrennen géén sprake is van bovenmatig dopinggebruik is een goede grap.

Sloggi Exact. Als de NHL meedoet aan de Olympische Spelen, dan is onderdeel van de overeenkomst dat er geen dopingcontroles worden uitgevoerd. Zelfde geldt voor de NBA. Honkballers doperen op grote schaal. Alleen deze sporten lachen het weg en dus is doping amper een onderwerp van gesprek.

tsjok Als je dit weekend de finale van Wimbledon kijkt hoef je niet de hele tijd in je achterhoofd te houden dat de uitslag over tien jaar wel eens geschrapt zou kunnen worden

Nee omdat er amper wordt gecontroleerd en amper wordt gehandhaafd. Je krijgt hoogstens een silent ban.

Landen zonder politie zullen ook wel weinig criminaliteit kennen zeker.

tsjok Er wordt hartstikke veel gebruikt in het wielrennen. Minstens net zoveel als in andere topsporten.

Sloggi Nee omdat er niet wordt gecontroleerd en niet wordt gehandhaafd. Je krijgt hoogstens een silent ban.

En dat is mede waarom Wimbledon nog wel leuk is om naar te kijken. Ik heb werkelijk nog nooit iemand zien betogen dat Djokovic zijn prestaties alleen maar haalt vanwege doping, jij vindt het haast bespottelijk om te suggeren dat Pogacar schoon zou zijn.

janneke141

Haha, dat horen we pas over 20 jaar. Maar maak me geen enkele illusie 🤣

tsjok Eufemiano Fuentes zelf gaf aan dat hij ook voetballers en tennissers ‘adviseerde’.

Asked if his blood treatments were carried out in other sports, he clarified that he has advised them, "as an aid to recovery, soccer players, tennis players or athletes."

https://elpais.com/diario/2006/07/05/deportes/1152050423_850215.html

Ex-Kelme professional Jesus Manzano, the first rider to break the code of silence about a Spanish doping ring two years ago, told reporters on France 3 he saw well-known footballers (soccer players) from Spain's first division clubs visit the offices of doctor Eufemiano Fuentes', the man at the centre of the Operaci�n Puerto investigation.

"I saw well-known footballers, but I cannot say how many," said Manzano last Thursday evening on France 3, adding: "this doctor [Fuentes] takes care [of athletes] from all over the world.

http://autobus.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/sep06/sep24news2

Je hebt hopeloos naïef tsjok. Maar als jij dat nodig hebt om sport leuk te vinden, prima hoor.

Sloggi Zeker niet, maar je lijkt mijn punt niet echt te willen begrijpen dus ik laat het er wel bij.