Wielrennen #2
Sloggi De samenloop van omstandigheden waarbij een hooibaal door de tv-motor wordt verplaatst, waarna Küng hem raakt en vervolgens Thomas en Roglic erover struikelen is wel een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden. Zoals het 'Omi-bord' van vorig jaar. Op je fiets blijven zitten is een belangrijk onderdeel van het wielrennen, maar dit is toch wel botte pech.
Zelf even de schouder terugzetten in de kom en doorfietsen is dan natuurlijk wel erg stoer. Vraag me wel af wat de groep Van Aert dacht toen ze Roglic inhaalden na alles wat ze met Vingegaard al hadden doorstaan. Vooral na de glorie van een dag eerder.
- Edited
Roglic is een typisch gevalletje van iemand die pas op latere leeftijd is gaan fietsen. Fantastische sportman, goede wielrenner en in afdalingen en tijdritten laat hij zien dat hij prima kan sturen, maar veel minder ervaring met het rijden in groepen. Annemiek van Vleuten en Geraint Thomas zijn ook van die late overstappers. Alle drie zijn het toppers, maar je merkt inderdaad het verschil met iemand als Pogacar die als kind al in groepen reed. Maar ook Pogacar kwam dit weekend een stuk later en met kapotte knokkels de streep over. Je kan niet alles ontwijken, zeker niet in een nerveus peloton. En die hooibaal had ook Sagan, Vos* of Van der Poel de kop gekost. Wat dat betreft is het wel degelijk geluk en Roglic heeft nu al twee jaar achter elkaar pech tijdens de Tour, en dat onthouden we. Dat Sagan en Van Aert vandaag ook op de grond lagen, zullen we snel vergeten.
*En nog even over Vos. Vandaag vierde ze haar 32ste overwinning in een Giro-etappe. Over wereldwonderen op de fiets gesproken...
Armstrong lag nooit op de grond .
Linus Volgens mij noemde Jose de Cauwer haar gisteren de vrouwelijke Merckx. Dat is het grootste compliment dat een Belg een wielrenner kan geven. Het was een ultieme alleskunner, die nu nog altijd van enorm hoog niveau is. Jammer dat de Giro tegelijk wordt gereden met de Tour.
Over Jose de Cauwer gesproken. Ik vrees het moment dat deze dikke zeventiger zijn microfoon in de wilgen hangt. We schijnen allemaal heel blij te moeten zijn dat Michel Wuyts met pensioen is gestuurd, maar Renaat Schotte is geen beste opvolger. En de vervanger bij de klassiekers was niet veel beter. De Cauwer moet het nu echt alleen doen.
Op de NL-televisie zit Joris 'iedere zin moet een cliché bevatten' van den Berg met de analist met de non-stop baard in de keel. Waarom Danny Nelissen daar niet gewoon het commentaar kan doen, zal me altijd een raadsel blijven. Bij vrouwenwedstrijden is hij samen met Roxanne Kneteman simpelweg geweldig.
Ik wijk veelal uit naar de Engelse Eurosport waar ze een beetje afwisselen tussen commentatoren en analisten, waaronder de geweldige Sean Kelly.
Zeker en het is ook op geen enkele manier onterecht. Daarnaast is Vos ook enorm belangrijk geweest voor het vrouwenwielrennen als voorvechtster van de vrouwen bij de UCI en kan je zien dat ze echt een beetje de grand dame van het peloton is. De manier waarop ze bij het afgelopen WK door de knieën ging om te zorgen dat de kersverse wereldkampioen met rechte kousjes het podium op zou gaan, is ook tekenend.
Dwersdriever met de analist met de non-stop baard in de keel.
Ik kan Stef Clement wel waarderen. Veel oud-wielrenners schuiven aan als commentator zonder zich echt in te zetten/voor te bereiden (kuch Karsten Kroon kuch), maar Clement neemt het heel serieus. Ik word daar blij van.
Van Dhr. Van der Berg word ik niet blij. Ik wil Herbert terug. maar ik was dan ook de enige D&D-fan in de wereld.
Linus Inhoudelijk is Clement inderdaad niet verkeerd. Maar ik kan niet zo goed naar hem luisteren. D&D waren heerlijk tijdens wandeletappes, een fijne dubbelact. Maar op beslissende momenten in de wedstrijd was het altijd Wuyts/De Cauwer voor mij.
De rug van Herbert houdt het helaas niet meer vol, maar zijn eeuwig jeugdige verwondering over wat hij zag en dacht was fijn. Ducrot komt geloof ik in week 2 terug. Zijn beschouwingen kon ik ook altijd wel hebben.
Dwersdriever Eurosport is toch best prima tegenwoordig.
Sloggi Ik had 20 jaar geleden nooit geloofd dat er een grotere wielrenster zou komen dan Leontien van Moorsel. Maar Vos heeft haar inderdaad overtroffen in een sport die veel competitiever is geworden.
Sloggi Klopt, de Babbelbelg is prima en Jan Hermsen doet het ook wel goed. Niet zo'n fan van Bobbie Traksel. Rob Hatch is de lead commentator Engelstalig en die is ook van hoog niveau. Carlton Kirby heeft veel aanstekelijk enthousiasme.
Nou, het heeft een week geduurd, maar vandaag kan ik dan toch eens rustig mijn eerste touretappe gaan bekijken.
janneke141 Beetje een saaie aanloop, maar de ontknoping moet straks wel interessant zijn. Ben benieuwd of de drie mannen van Ineos iets kunnen uitrichten. Jumbo lijkt me even op een zijspoor na de afgelopen twee dagen.
Nou, in elk geval nog één renner die Pogacar durft aan te vallen.