Reya tsjok Het lijkt me redelijk waarschijnlijk dat in ieder geval een deel van het kabinet mikt op een compromis, ook gezien de stemming binnen CDA en VVD. De benoeming van Remkes sorteert daar dan op voor.
tsjok Reya Ik sluit niet uit dat ze dat in hun vrees voor de peilingen gaan proberen, maar wat er nu ligt ís al een compromis (tot stand gekomen na decennia aanmodderen en 3 jaar plannen). Bovendien is het al aangenomen door de Tweede Kamer. Het lijkt me een illusie dat er nog iets aan af te dingen is.
Sloggi Reya Remkes adviseerde eerder in zijn rapport juist eens te stoppen te proberen de kool en de geit te sparen. Ik verwacht niet dat hij zich laat misbruiken om een halfbakken compromis te smeden.
tsjok Volgens mij is het kabinet eerder aan het proberen om een manier te vinden om de huidige plannen door de sector te laten accepteren. Waar denk ik ook nog wel winst te halen is; als je de boeren in interviews hoort dan merk je dat heel veel het idee hebben dat het Kabinet ze gewoon gaat laten vallen zonder er naar om te kijken (terwijl er 25 miljard euro gereserveerd is voor stoppende boeren), dat grond afgepakt wordt (is niet zo) of dat de hele sector moet stoppen (is al helemaal niet zo).
Sloggi Je zou natuurlijk ook een minister voor stikstof aan kunnen stellen om dit probleem op te lossen.
Friek Ik verbaas me er vooral over dat het nog bestaat. Zoiets is toch een beetje uit het pre-internettijdperk?
tsjok Friek Ze organiseren blijkbaar zelfs een Miss Boerin Nederland-verkiezing op de Land- en Tuinbouwbeurs Met Jaap Lodders (VVD'er, broer van Helma Lodders en lobby'ist voor LTO) in de jury. Deze mensen leven in 1965?
Falco Bennie Jolink heeft gehad met Farmers Defense Force, net als veel andere boeren trouwens. https://www.tubantia.nl/achterhoek/bennie-jolink-haalt-fel-uit-naar-leider-farmers-defence-force~aaca53b1/
Myst Nou, de terroristen zijn op pad. Kijken hoeveel vandaag weer oogluikend toegestaan wordt, zoals het verstoren van de voedseldistributie. Daar staat men waarschijnlijk weer schouderophalend bij te kijken.
Drietebuul Myst Ook wel veelzeggend dat ze niet overgaan tot een boycot - want dat zou hun eigen portemonnee raken - maar actief de processen verderop in de distributieketen lopen verstoren.