GSbrder tsjok Het is een gemeenteraadslid die eerder dit zei over zijn partij: De plaatselijke SGP kreeg hier lucht van en vroeg of ik lid wilde worden. Ik zei toen dat ze dat beter aan mijn vrouw konden vragen. Maar dat was in die tijd nog wat ingewikkeld, dus heb ik het lidmaatschap maar aanvaard. Onlangs vroeg de SGP of ik op de kieslijst wilde staan.
Eur tsjok ,,Er zitten bomen tussen die zijn geplant door de overgrootvaders van mijn vader en moeder.” Waarom hij ze dan toch afhakt, terwijl het hem aan het hart gaat? Omdat het hem blijkbaar helemaal niet te doen is om de tradities van z’n voorouders. Is het heel extreem als ik hierin een goeie parallel zie tussen een zekere zijde in de Amerikaanse Burgeroorlog die het naar eigen zeggen vooral om de Southern Way of Life te doen was en zeker niet het economische belang van slavernij?
Helsinki Het is wachten tot één van die idioten de minister echt wat aan probeert te doen. Zal Karolien de eerste zijn die staat te janken.
janneke141 Friek Tja, de vorige keer mocht het ook. Hier kon je op wachten. Ik zal binnenkort het adres van Wiersma maar eens op gaan zoeken. Als mijn beroepsgroep dan in opstand komt, weet ik in elk geval waar ik moet zijn.
Sloggi FDF: boeren komen naar Tweede Kamer om te demonstreren Boeren zijn van plan vanmiddag naar Den Haag te komen, blijkt uit een verklaring die Farmers Defence Force heeft verspreid. Boeren worden daarin opgeroepen om om 12.00 uur naar het Tweede Kamer-gebouw te komen. Vanmiddag stemt de Kamer over moties die zijn ingediend tijdens het stikstofdebat vorige week in de Tweede Kamer. "Op 28 juni zullen we het halveren van de veestapel een gezicht gaan geven. Duidelijk maken voor welke keuzes boeren gezet worden door het misselijkmakende beleid van dit kabinet", staat in de verklaring die is ondertekend door 'Boeren van Nederland'.** (NOS.nl) Dit wordt gezellig.
Friek Sloggi Hopelijk gaan ze naar het Binnenhof. Zitten ze tegen wat bouwwerkzaamheden aan te kijken en dan snel omsingelen.
tsjok Rutte en Yesilgoz gaan samen een verklaring uitbrengen over de toestand om 11:45. Het feit dat de minister van justitie mee is en niet die van landbouw belooft hopelijk dat het niet één grote slappe bende wordt. https://nos.nl/livestream/2434385-live-rutte-van-der-wal-en-yesilgoz-reageren-op-boerenacties
Helsinki tsjok Ik verwacht een "doe normaal" of "zo gaan wij niet met elkaar om" van Rutte, met eventueel een dreiging van boetes, als ze echt echt echt niet ophouden.
Sloggi Helsinki Ik verwacht een uitgebreid excuses dat hij, zijn partij en het CDA dit probleem de afgelopen veertig jaar zo van de rails hebben lopen. Hij maakt bekend zijn ontslag aan te bieden aan de koning en hij wordt manager van een Jumbo-supermarkt in Wolvega.
Helsinki Ik heb m'n oordopjes niet bij me en ben niet thuis, mocht iemand de cliffnotes willen posten, graag.
Drietebuul Helsinki Heel goed dat heel veel boeren demonstreren binnen de kaders van de wet. Minder leuk dat boeren demonstreren buiten de kaders van de wet.