Wel lekker, die boerendemonstraties. Kunnen wij in het oosten in ieder geval eens een dagje lekker doorrijden.
Stikstofissues
De boeren voeren natuurlijk een achterhoedegevecht, maar denk niet dat zelfs als alles zo rooskleurig uitpakt als dat de regering nu wil halen, dat dan de natuur beter af gaat zijn in Nederland. Want dat stikstofgedoe is maar een klein onderdeel van de bedreiging van die natuur, of van de oorzaak van achteruitgang.
Onze overheid houdt er nu een éénpuntsvisie op na: alle natuur moet volledig gered worden door alleen de stikstof keihard aan te pakken.
Dat is wel een soort van lekker concreet (al is het meten van die stikstof dat nauwelijks), maar het is vooral één grote afleidingsmanoeuvre van de echte problemen waar echt geen makkelijke oplossingen voor zijn en waar politiek echt wat zou moeten doen en dus dus dus duikt.
Wel goed van Caroline dat ze meteen heeft opgeroepen om bewindslieden niet thuis op te zoeken.
Stomme kutboeren. Ga lekker naar Den Haag.
Tem Stomme kutboeren. Ga lekker naar Den Haag.
Maar wel gewoon in een auto, of met de trein.
Ik heb ooit geleerd over de vijf v's: vermesting, verzuring, verdroging, versnippering en vergiftiging als bedreiging voor het milieu/de natuur.
Aan al die thema’s wordt aandacht besteed en vaak is ook al heel veel gedaan. Maar vermesting en daaraan gekoppeld verzuring lopen wel achter.
En wellicht moet een onderwerp als steeds grootschaliger monocultuur nog wel toegevoegd worden.
In de basis heeft er echter wel een forse verbeterslag plaatsgevonden volgens mij.
Doe niet zo gek. Ooit wel eens een boer in een trein gezien? Die komt nooit meer thuis.
Duke Ooit wel eens een boer in een trein gezien?
Ik zit vrij regelmatig in de trein naar Eindhoven.
Maar biedt de huidige wetgeving mogelijkheden om dit soort vormen van 'protest' aan te pakken? Het lijkt me toch iets wat we in de toekomst heel graag willen voorkomen.
janneke141 Maar biedt de huidige wetgeving mogelijkheden om dit soort vormen van 'protest' aan te pakken?
Natuurlijk! Het is onwil, niet onmacht.
De VVD keurt de plannen van het kabinet af.
Gewaagde voorspelling: Rutte IV gaat struikelen.
De motie die nu is aangenomen, geldt als een advies.
De motie is aangenomen met een meerderheid van 51%. Ik verwacht niet dat deze motie van het VVD-congres veel gaat veranderen. Ik denk eerder dat allerlei maatschappelijke onrust, inclusief John Deere-terrorisme, gaat leiden tot het schrappen van een heleboel scherpe kantjes.
Kijk, daar heb je hem al.
- Edited
"Hahaha niets aan de hand mensen, dit was gewoon nog op een bierviltje, hahaha" ," Dit maakt de VVD zo ontzettend gaaf, er is gewoon ruimte om zaken bij te schaven, hahaha"