remlof janneke141 Mensen van over de Waal kunnen daar inderdaad beter blijven. We zouden kunnen overwegen alle Waalbruggen op te blazen om die gare Franken van Saksisch grondgebied te houden.
GSbrder remlof Gewoon alles ten oosten van de IJssel en ten zuiden van de Lek verkopen aan Duitsland/België.
mono Ik weet ook weer waarom ik eigenlijk nooit meer politieke debatten kijk. Dit gaat echt helemaal nergens over. Af en toe een goede bijdrage, maar het gros is stompzinnig gezever en Hermans heeft 2 uur lang helemaal niets concreets gezegd. :')
janneke141 mono en Hermans heeft 2 uur lang helemaal niets concreets gezegd. Maar dat is toch ook precies waarom ze de functie heeft die ze heeft?
Dwersdriever GSbrder Vlaanderen en Noord-Brabant zouden samen een economisch zwaargewicht zijn in Europa. Oost-Nederland en Noordrijn-Westfalen ook wel denk ik.
janneke141 Het was vooraf duidelijk dat het een zwaar debat zou worden voor het kabinet, en dan met name voor premier Rutte. Oh?
Dwersdriever Ik vind de berichtgeving dat het kabinet de motie van wantrouwen maar 'nipt heeft overleefd' zoals het radionieuws me nu al vier keer heeft verteld vanmorgen wel apart. Dat zou pas het geval zijn geweest als er kamerleden van coalitiepartijen met de oppositie hadden meegestemd.
janneke141 Dwersdriever En dat ging nooit gebeuren, dat wisten we in de ochtend al. Dit was gewoon s04e07 van hetzelfde toneelstuk. Ik heb ook nog niet zo veel kritische berichtgeving gevonden in de kranten over de krampachtige houding van dit kabinet.
Dwersdriever janneke141 De kop uit de Volkskrant van vanmorgen is wel goed gevonden. 'Rutte IV verliest nogmaals het vertrouwen van de partijen die vonden dat het kabinet er sowieso nooit had mogen komen'
Sloggi Landbouwakkoord lijkt geklapt: https://www.ad.nl/binnenland/domper-voor-kabinet-landbouwakkoord-lijkt-er-voorlopig-niet-te-komen~af256377/ https://www.telegraaf.nl/nieuws/229875227/ingewijden-gezamenlijk-overleg-landbouwakkoord-geklapt Partijen eisen o.a. duidelijkheid over 2030.