Sloggi Praktisch onuitvoerbaar lijkt me. Het zal in ieder geval leiden tot grote vertragingen in de vergunningverlening én veel afwijzingen. Aldus mijn onderbuik.

In strikt formele zin geen bouwstop, maar praktisch gezien lijkt het me een ander verhaal inderdaad.

Toch wel een prima manager, die Rutte.

Sloggi

Zeker als je dit ook doortrekt naar bijvoorbeeld wegenonderhoud of rioleringswerkzaamheden. Dat gaat zonder vergunningen maar in de geest van deze uitspraak zal daar vast ook iets met stikstofberekeningen moeten…

Ben benieuwd naar de reacties…

Kunnen we die miljoen geplande woningen niet gewoon in Duitsland bouwen?

remlof We huisvesten onze arbeidsmigranten toch al aan gene zijde van de grens omdat het daar wat makkelijker is om verboden combinaties te maken tussen arbeids- en huurcontract. Dus waarom niet.

Tem Niet, hoop ik. Laat maar vallen dat Rutte IV.

remlof Het kabinet gaat echt niet vallen om de bouwvrijstelling. Daarvoor is het politiek helemaal niet gevoelig genoeg; het is natuurlijk wel vervelend dat de bouwsector geheel vastloopt maar daar kan de minister weinig aan doen en het is ook geen splijtzwam in de coalitie.

Tem Glas, plas, was.

Ophef, onbedoeld, talkshow, woorden terugtrekken, matige speech van Rutte over tijd nodig voor helende wonden en we kunnen weer verder. Een nieuwe LNV-minister slachtofferen is geen optie, de VVD is sowieso niet geïnteresseerd in dat hele stikstofgedoe en noch D66, noch CDA kunnen zich een kabinetscrisis permitteren.

Alleen als de ChristenUnie er met deze actie op uit is om het kabinet op te blazen dan zou dat wel kunnen lukken, maar als ze dat wilden dan hadden ze al tien eerdere kansen gehad. Dus dat verwacht ik ook niet.

tsjok Niet over de bouwvrijstelling, maar over de uitspraken van Adema. Die deed een Hoekstraatje.

janneke141 Storm in een glas water. Wat Adema heeft gezegd is dat we niet dogmatisch aan 2030 vast moeten houden. En dat is ook het kabinetsbeleid, want het kabinet heeft de conclusies van Remkes omarmd inclusief de heroverweging van de haalbaarheid van 2030 in 2025 en 2028. De kritiek van Tjeerd de Groot is misplaatst, die moet eigenlijk gericht zijn aan Remkes en niet aan Adema die alleen maar de uitgestrekte hand aanpakt.

Dat het CDA veel minder graag wil dan D66 en VVD is natuurlijk niet nieuw.

tsjok Het kabinet gaat echt niet vallen om de bouwvrijstelling.

Niet alleen daarom, maar er zijn nog wel een paar dossiers waarmee wordt gezaagd aan de poten onder Rutte IV.

tsjok maar daar kan de minister weinig aan doen en het is ook geen splijtzwam in de coalitie.

Nou ja, iemand op het ministerie heeft 'm toch verzonnen.

Maar eens dat dit niet de druppel is.

janneke141 de VVD is sowieso niet geïnteresseerd in dat hele stikstofgedoe

Ik weet niet of je het congres van de VVD hebt gezien laatst?

tsjok Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de behandeling van dat voorstel, en hoe juridische risico's toen zijn gewogen.

Heb jij toevallig niks te doen vandaag? 😛

Ik sta pal achter Tjeerd. De veestapel zal gehalveerd moeten worden.