GSbrder Ook niet onbelangrijk: https://www.ad.nl/den-haag/als-je-eerlijk-bent-over-stikstof-moet-de-hond-ook-weg~a6fa59768/
remlof GSbrder En als je heel erg eerlijk bent is de mens het grootste probleem en zou je die soort helemaal moeten termineren.
janneke141 remlof Je zou voor het produceren van kinderen geen toeslag moeten krijgen, maar juist een extra heffing 😛
GSbrder janneke141 Uitstekend plan. Voorkomt vooral een hoop toekomstige vmbo’ers, kunnen al die alfa’s, zonnekinderen en andere speciale gevallen de gaten in de verpleegkunde, installatietechniek en praktische beroepen opvullen.
GSbrder Duke Hondenbelasting met CO2-credits en katten meteen meenemen heeft wel mijn voorkeur. Maar denivellerend.
GSbrder Duke Daarnaast kunnen we gezelschapsdieren moeilijk een eerste levensbehoefte noemen. Ik weet wel dat dierenartsen op dit moment links en rechts worden opgekocht door private equity. De baasjes van huisdieren betalen toch alles voor het oplappen van hun gezinslid (sic).
Loveless Het rapport van Johan de Verlosser komt vandaag, Wopke sorteert vast voor op een kabinetscrisis: https://www.ad.nl/politiek/cda-beeft-om-stikstofadvies-stekker-uit-coalitie-is-geen-doel-maar-moeten-wel-bereid-zijn~a4feb363/
Tem Loveless Denk aan één kant dat cda en vvd het wel prima vinden als het kabinet klapt met alle crises die er nu gaande zijn en men totaal geen grip op heeft.
tsjok Een kabinetscrisis veroorzaken zou voor CDA toch pure harakiri zijn? VVD redt het wel, maar dat geldt zeker niet voor de christendemocraten.
Friek CDA gaat gewoon verder op z’n rattentoer, maximaal gunstig interpreteren voor de achterban. Randje regeerakkoord of net eroverheen met Hoekstra - en dan weer de bal bij D66 en VVD leggen. Of nu maar gewoon Heerma de kastanjes uit het vuur laten halen.
Loveless Tem Remkes: houd vast aan halvering stikstof in 2030 Het jaartal 2030 moet niet zomaar opzij worden geschoven. Het kabinet wil dat de stikstofuitstoot dan is gehalveerd en moet daar voorlopig aan vasthouden. Dat stelt stikstofbemiddelaar Johan Remkes volgens Haagse bronnen in zijn rapport over de stikstofcrisis, dat straks wordt gepresenteerd. Hij vindt ook 500 tot 600 veehouderijen in de buurt van kwetsbare natuurgebieden gedwongen uitgekocht moeten kunnen worden. Remkes wil het jaartal 2030 niet loslaten. Wel wil hij dat tussen 2025 en 2028 nog eens wordt bekeken of de stikstofreductie dan ook overal kan worden gehaald. Tegen die tijd is er volgens hem ook meer duidelijkheid over de zogenoemde piekbelasters, veehouderijen met een hoge uitstoot in de buurt van kwetsbare natuurgebieden. Die zouden gedwongen uitgekocht moeten kunnen worden. Tot nu toe is het beleid om boeren zo veel mogelijk op vrijwillige basis te laten stoppen. Ik hoop niet dat iemand deze week nog van plan was gebruik te maken van het hoofdwegennet?
Sloggi Loveless Remkes wil het jaartal 2030 niet loslaten. Wel wil hij dat tussen 2025 en 2028 nog eens wordt bekeken of de stikstofreductie dan ook overal kan worden gehaald. Vertaling CDA: 2030 is niet heilig maar een streven. Ik ben vooral benieuwd ze hoe het gedwongen uitkopen gaan proberen te spinnen.
Friek Loveless Mooi thuiswerken of anders een klein stukje treinen hier, komende weken. Ik verwacht inderdaad weer een stel pissige boeren die de boel gaan saboteren.
remlof De overheid moet de stikstofuitstoot van 500 tot 600 grote vervuilers zo snel mogelijk „beëindigen”. Mooi, doei megastallen.