tsjok Ook heel opvallend: in een artikel over Remkes van de Volkskrant van gister staat gemeld dat Agractie, die niet met Remkes wil praten, wel direct contact met Rutte heeft. Alleen het feit al dat Remkes de gesprekken leidt, is voor de boeren genoeg reden ze te boycotten, zegt Agractie-voorman Kemp. ‘Wij hebben geen vertrouwen in hem, want hij is niet onafhankelijk. Als het kabinet Elbert Dijkgraaf (oud-Kamerlid voor de SGP, red.) tot bemiddelaar had benoemd, zoals wij hebben voorgesteld, waren we waarschijnlijk wel met het kabinet om de tafel gegaan.’ (..) Terwijl Remkes nog even doorvergadert – maandag mogen de provincies en de gemeenten hun zegje doen – is het kabinet achter de schermen met de boeren in onderhandeling. Agractie-leider Bart Kemp meldt dat hij een aantal keer met de premier getelefoneerd heeft buiten het Remkes-overleg om. ‘We staan rechtstreeks in contact met Rutte. Hij weet wat wij willen. Onze eisen liggen bij hem op het bureau en ik zie op die punten beweging bij het kabinet.’
remlof Friek Oh ja, de Meststoffenwet met evenwichtsbemesting die het stikstofprobleem al in 2000 had kunnen oplossen, als het CDA zich toen gewoon aan de afspraken had gehouden.
Sloggi En dankzij Big Whopper mag iedereen terugkomen van vakantie. We krijgen een spoeddebat. https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/19/hoekstra-stikstofdoelen-hoeven-niet-per-se-in-2030-behaald-te-zijn-a4139318
tsjok Sloggi Drie weken boerenterreur was niet genoeg maar één dom interview Wopke en het hele circus komt weer terug van verkansie.
remlof tsjok Op zich natuurlijk wel prima dat ze niet voor de boerenterreur gezwicht zijn. Behalve het CDA dan, vandaag.
GSbrder Friek Van der Wal is goed in het vooropstellen van de emoties bij bewindslieden. Toch handig, zo'n dame.
Sloggi GSbrder Haar gezin wordt bedreigd dankzij deze kwestie en Wopke steekt doodleuk een mes in haar rug. Ik zou z’n kop eraf trekken als ik haar was.