Lol - van de 64 bladzijden 12 bladzijden inhoudelijke tekst - 52 bladzijden droge opsomming van secundaire EU wetgeving (alleen titels en nummers) die van toepassing blijft in NI en mogelijk rest van VK.

Het Stormont lock is flinterdun: gaat in eind 2020 - duurt minstens vier jaar (2024) kan dan met simpele meerderheid (DUP is in de minderheid in het NI parlement) voor 4 jaar verlengd worden (2028) of zelfs voor 8 jaar mits er cross-community een meerderheid is (2032). Zelfs al zouden ze er in 2024 uit willen dan nog twee jaar uitloop, dus 2026 op zijn vroegst eruit... lachen dit...

Alleen het NI protocol is veranderd, de rest van May’s WA is ONGEWIJZIGD!

remlof
We leven hier. Werken hier. Wonen hier. Hebben een huis.
Wat de toekomst gaat brengen weten we niet, maar halsoverkop verhuizen is ook de oplossing niet, en ook iets wat we ons niet kunnen veroorloven, en niet willen. We zijn op het moment welvarend genoeg om hier als het goed is zonder kleerscheuren mee weg te komen; ik maak me meer zorgen om de huurders van mijn woningbouwvereniging, de mensen hier in de stad, de mensen die al op straat wonen of dat bijna doen.

Maar zoals ik zei, m'n leven is hier nu, iig voorlopig, en het enige dat ik kan en wil doen is anderen helpen, via mijn werk, en in het nieuwe jaar ook maar eens kijken waar ik ergens kan vrijwilligen.

Guy is ook een fijne vent 😄
"Wat er nu ligt, is het eerste voorstel dat we voorgelegd hebben aan de Britten, drie jaar geleden", zegt Guy Verhofstadt

tsjok changed the title to Brexit #5 - T minus 13 dagen .

And we’re on... ik val in de zoveelste speech van Braveheart achtige proporties van Ian Blackford...

tsjok changed the title to Brexit #5 - T minus 12 dagen .

Nou, het Lagerhuis komt voor het eerst sinds de Falklandoorlog op zaterdag bij elkaar om over het “nieuwe” brexitakkoord te stemmen.

Vanaf 15.00 live op onder andere Sky News..

Verwachting is dat het Letwin amendement aangenomen wordt, waarna de regering waarschijnlijk niet zal laten stemmen over de deal 🤯

SureD1 Wanneer moet het dan gebeuren? En wat staat er in dat amendement?

edit: oh, Letwins amendement zou betekenen dat er uitstel komt ongeacht of het voorstel wordt aangenomen of niet. Bizar.

tsjok Yep - amendement dwingt de regering om uitstel aan te vragen ook als de deal wordt aangenomen om de deal fatsoenlijk in Britse wetgeving te verankeren. BoJo wil geen uitstel aanvragen, dus laat hij niet stemmen en dan gaat maandag de volgende laag van de trucendoos open... en let wel: na Brexit begint het pas echt...

Is het te vroeg voor een drankspelletje? Elke keer als iemand "get Brexit done" zegt moet je een slok nemen. Kijken of je de stemming kunt halen.

tsjok Whehe, eerst maar eens scrambled eggs maken voor lunch 😋

Ian heeft zijn stembanden weer eens goed doorgesmeerd.

Reya Wat een geweldige spreker is hij toch.

Ik wil graag dat hij als ik naar bed ga De Hobbit komt voorlezen hier. Mag dat?

tsjok Die Schotse tongval van hem is zo soepel als 30 jaar oude whiskey

De huidige spreker (weet zijn naam niet) beet May toe dat ze zich wel nederiger mag opstellen omdat de deal die ze nu verdedigt ingaat tegen beloftes die ze als PM heeft gedaan. Haar kop was echt onbetaalbaar.

Het Letwin-amendement heeft het gehaald...nu zien wat de gevolgen zijn.