Klopkoek
Welnee. Het is tweede garnituur en op cultureel gebied zelfs vierde garnituur (na een land als Zweden met hun muziek, schrijvers, film enz.). Op vele gebieden zoals drugsbeleid, lhbt rechten, is Beerput Nederland door anderen voorbij gestreefd. Qua voetbal zijn we al zeker sinds 2000 geen gidsland meer.
Ach hou toch op, Nederland is toonaangevend wat betreft EDM wat, ongeacht je mening over dit genre, de grootste muzikale stroming van de afgelopen 3 decennia is geweest. De enige reden waarom we gezakt zijn op de lhbt index is vanwege de aanspreekvorm in regelgeving voor de rest lopen we nog mijlenver voor.
Lekker tegenwerpingen ook :') Ik kom met voorbeelden over gezondheidszorg en infrastructuur en klopkoek, die de laatste tijd nogal aangeeft bevattelijk te zijn voor autoritaire populisten, komt met voetbal en muziek.
De internationale gidslanden zijn Scandinavië, Zwitserland, Singapore (als je wat rechtser en autoritairder bent). De gezondheidszorg is in Nederland heel goed, dat ben ik met je eens, maar zeker niet de beste van de wereld. Zowel qua kwaliteitsindicatoren én dekking niet (volgens OECD) als efficiency (Bloomberg, 29 van de 53).
Wat boeit het of we gidsland zijn, feit blijft dat we in alle lijstjes qua welvaart en welzijn vele malen beter scoren dan de meeste andere landen en zeker het VK. Maar goed zoals ik je al eerder adviseerde probeer zelf eens of het gras elders zoveel groener is dan kom je er vrij snel achter dat Nederland gewoon een prettig land is om te wonen.