Klopkoek Kom op zeg, dezelfde kritiek kun je toch prima uiten over het VK met hun Global Britain?
En je bevestigd ook gelijk mijn punt door Nederlandse journalisten aan te halen die die kritiek uiten, die zelfkennis en nederigheid ontbreekt volledig bij de Engelsen.
In werkelijkheid is Nederland op vele terreinen een gidsland, kijk bijvoorbeeld maar naar hoe het buitenland kijkt naar onze infrastructuur (top van de wereld zeker als het op duurzame verkeersvormen gaat de fiets) en gezondheidszorg (die door het buitenland ook tot de top van de wereld word gerekend).
Maar wat me bij jou al jarenlang verbaasd is dat je graag blijft klagen over hoe slecht Nederland wel niet is terwijl we in de meeste welvaart lijstjes in de top staan en het een grauw en kleurloos land vind terwijl we in de globale welzijn lijstjes ook vrijwel altijd in de top staan, de gelukkigste kinderen en sowieso 1 van de gelukkigste landen ter wereld. Waarom trek je dan niet een keer de stoute schoenen aan en zoek je voor jezelf uit of het gras aan de andere kant echt veel groener is., dat heb ik ook gedaan en er zijn eigenlijk niet veel plekken op deze wereld waar het beter toeven is voor de modale wereldburger, zeker niet het VK