_!
Brexit #5 - T plus een beetje
Dat blauwe paspoort maakt alles het waard!
LuisInPels Vooral als er “Your mother was a hamster” op staat.
Ja, 'deze aanbieding geldt totdat de Britten echt weg zijn' is een gok die de Lidl niet zal willen nemen
Europese Unie doet Groot-Brittannië Rituals-pakket cadeau op afscheidsfeestje
29 januari 2020 door Jos Maalderink en Tom RöfekampOp de afscheidsborrel van Groot-Brittannië heeft de Europese Unie Groot-Brittannië een Rituals-pakket cadeau gedaan. Europa wil met het gebaar waardering uitspreken voor het land dat de afgelopen 47 jaar bij de Europese Unie heeft rondgelopen.
“We hopen dat je hier een leuke tijd hebt gehad en dat je een hoop hebt opgestoken van de tijd dat je lid van de Europese Unie was”, vertelde commissievoorzitter Ursula van der Leyen tijdens een kort toespraakje. “Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat we je allemaal erg gewaardeerd hebben. Die gefrituurde vis met azijn bij de borrels zullen we zeker herinneren.” Daarna was er tijd voor een hapje en een drankje en gingen de meeste lidstaten met elkaar over voetbal praten.
- Edited
Scottish parliament votes to hold new independence referendum
https://www.euronews.com/2020/01/29/scottish-parliament-votes-to-hold-new-independence-referendum
Scottish lawmakers also voted to keep the European Union flag flying outside the Scottish Parliament after Brexit.
Even een zijsprongetje, over die paspoorten: heeft Schotland eigen paspoorten, verschillend van Engeland of Wales? Ik vroeg me dat af omdat je bij nogal wat sporten de sporters onder Engelse, Schotse etc. vlag uit ziet komen en niet onder de Britse. Hoe bepalen ze waar je bijhoort?
janneke141 Nee, er is alleen één Brits paspoort (dat is immers het land waar al die burgers staatsburger van zijn). Het IOC heeft nogal een eigen mening over wat een land is, vandaar dat plekken als Aruba, Puerto Rico, Schotland etc etc in de sport vaak als land worden gezien. Hoe ze precies vaststellen of een Brit Welsch of Schots is weet ik zo niet, al kan ik wel even in de reglementen duiken als je het heel graag wil weten.
tsjok Maar bij het IOC is juist weer iedere Brit Brit. De FIFA of de hockeybond maken juist wel onderscheid, en bij de typisch Britse sporten als snooker of rugby al helemaal. En om het helemaal complex te maken bestaat het Ierse rugbyteam uit het hele eiland. Net als hockey trouwens.
Nee, ik geloof het verder wel. De paspoortvraag is beantwoord, de sportbonden zullen er wel eigen regels voor hebben.
Nou, vannacht is het zover.
PolitiekGeaard Wat is er vannacht?
- Edited
PolitiekGeaard Nee, morgenavond 23:00 uur GMT. Middernacht onze tijd.
BBC 1 en 2 hebben speciale programma’s rondom de brexit rond dat tijdstip.
remlof
Hmm, ik zweer dat ik vandaag ergens heb gelezen middenacht van 30 naar 31 Januari. Je zult gelijk hebben hoor, vond het al raar.
PolitiekGeaard Sky News is het met me eens, dus het zal wel kloppen:
Laatste ochtend van de Britten in de EU is aangebroken. En aangezien die rare snuiters aan de overkant zelf voor Rieu's versie hebben gekozen als hun laatste protest, doe ik voor één keer mee.
Ik weet niet of het een broodje aap is, maar een collega van me vertelde gisteren dat je in het VK weddenschappen kan afsluiten wanneer ze terugkeren in de EU. Waarbij ook 'nooit' een optie was om op in te zetten...