Johnson wil een general election op 12 december.

janneke141 changed the title to Brexit #5 - T minus 7 dagen .
janneke141 changed the title to Brexit #5 - T minus 3 maanden .

Alhoewel ik ook niet uitsluit dat de daadwerkelijke Brexitdatum samenvalt met de feestdag van de Heilige Juttemis.

Mjah, flextension hè, dus uiterlijk 31 januari, maar eerder indien mogelijk. Maar dat zie ik niet gebeuren, laat ze eerst die verkiezingen maar regelen.

remlof En dan gaan ze stemmen, en dan krijg je een hung parliament, en dan komen ze er alsnog niet uit. Komt er een nieuwe PM, waarschijnlijk weer van de conservatieven, die opnieuw naar Brussel toogt om een deal te onderhandelen, die op een paar punten en komma's gewijzigd wordt ten opzichte van de May- en Johnsondeal, die alweer geen meerderheid krijgt in het huis en op 31 januari zijn we even ver als nu.

• Reya replied to this.

janneke141

Als Johnson een meerderheid krijgt in de verkiezingen - zeker niet uit te sluiten in de huidige omstandigheden - gaat deze deal gewoon door het parlement komen. Er blijven dan nog veel onopgeloste vragen, maar Brexit heeft dan wel degelijk plaatsgehad.

Als het te lang gaat duren gaat Schotland vervelend worden denk ik.

Ik verwacht niet heel veel van de Schotten, eigenlijk. Als Brexit iets heeft aangetoond is het wel dat uit een bestaande unie treden niet bepaald vanzelfsprekend is.

Reya Toch zie ik dat wel binnen afzienbare tijd gebeuren met Noord-Ierland en Schotland. Die ruilen dan de ene unie in voor de andere, dat geeft veel meer garanties.
        Ik neem aan dat Schotland straks niet achter Albanië hoeft aan te schuiven. En voor Ierland zie ik straks wel een status aparte binnen de Ierse Republiek.

• Reya replied to this.

remlof

dat was 31 oktober natuurlijk ook. En ook dat bleek kansloos.

Mijn hemel. Hier komt nooit een einde aan.

• Duke replied to this.

Reya

klopt. Al maakt de Johnsondeal het voor N-Ierland niet makkelijker op in het UK.

Daar ligt Boris, Boris. Hij ligt dood in de greppel.

tsjok

Duh... en dan is het hele circus sinds het referendum nog slechts een eerste stap in het proces. Ook na een deal gaat het proces nog minstens een jaar of vijf dooretteren.