Tem janneke141 Inderdaad een goed artikel. Ik heb echt geen idee welke kant het opgaat wat betreft het debat over de afschaffing van de dividendbelasting. De conflicterende modellen zoals het Rijnlandse model en het Angelsaksische model waaruit die beslissing is genomen, moet toch wrijving opleveren in ons politieke polderlandschap.
remlof Tem Het lijkt me anders wel dat het Angelsaksische model op z’n retour is binnen de EU na de brexit. Thank god.
Jan Hondkont Het is weer zond- ag, dus De Hond peilde rond van wie wat vond van de politieke stront die deze week ontstond Zo krijgt het electoraat een mond en wordt opinie klaar als klont Nou... Wat kunnen we er zoal van maken? FvD stelde zijn achterban wat teleur. 2 zeteltjes richting PVV; VVD-achterban vindt Dijkhoffs idiote plannen niet zo'n probleem, maar... ...nog geen 30% van ze ziet die dubbele straffen wel zitten; Pechtold deed het van de fractievoorzitters van de coalitiepartijen veruit het slechtst... terwijl 8% de inbreng van Baudet de beste van de oppositieleiders vond (!); 51% vond het taalgebruik storend; 39% is voorstander van Wilders' plan om de islam uit de openbare ruimte te weren.
janneke141 Jan 39% is voorstander van Wilders' plan om de islam uit de openbare ruimte te weren Bizar. Zelfs in een De Hond-peiling.
Linus 20% van de D66 stemmers vindt, volgens deze peiling, het plan van Wilders wel een tof idee. Je zou toch eerder verwachten dat de percentages in de buurt zouden liggen van GL en PvdA.
Jan Linus Ik denk dat er onder de D66-kiezers wel een redelijk deel is met een afkeer van religie. Waarschijnlijk hebben die gedacht: 'de islam uit de openbare ruimte weren? Ja, en andere religies ook.'
Tem "Door het regeerakkoord is er voor de oppositiepartijen bij dit soort debatten vrijwel niets te halen" 88% van 50plus is het daarmee eens. Haha, wat een zure Henken zijn het ook.
Jan Tem Klopt wel aardig toch? Zeker met die heel kleine meerderheid én het feit dat er vier regeringspartijen zijn is het regeerakkoord uiterst fragiel. Elk ander plan ligt dan al snel te gevoelig.
Tem Maar hoe moet ik mij dat voor me zien? De islam weren uit de openbare ruimte. Wat is hier de definitie van openbare ruimte?
Jan Tem Dat geldt toch voor al dat soort voorstellen? Deïslamiseren, de multiculturele samenleving ontmantelen, noem maar op. #hoedangeert
janneke141 Tem Alles buiten je eigen huis natuurlijk. En besloten verenigingen, maar moskeeën sluiten we ook hè.
Tem Jan Ja, mag men niet meer met een hoofddoekje over straat of met een talibanbaard buiten op een bankje zitten in het park. Ik weet niet hoe ik het moet zien.
Leandra Tem Ja, maar dat zaken niet uitvoerbaar zijn heeft Wilders nog nooit weerhouden. Die zou liefst ook per direct alle islamitische scholen sluiten, alsof artikel 23 alleen maar geldt voor religies die hij geen probleem vindt.