• Politiek
  • Forum voor Democratie: de grote verliezer van de verkiezingen

Molurus

Deze worden besproken met de directie van de nieuwe omroep

"Hee, volgens ongeveer heel weldenkend Nederland zijn jullie een spreekbuis voor complottheorieën, ongefundeerde verdachtmakingen, ophitsingen en het verspreiden van propaganda voor de vijand wat risico oplevert voor personen, de nationale veiligheid en de publieke gezondheid. Wat vinden jullie er van?"

En dan ook vanuit je eigen echostudio gaan klagen over wat voor echokamer de rest van de media wel niet is

tsjok

Ja. En ook:

"Het is belangrijk om altijd met elkaar in gesprek te blijven."

Fuck dat. Ongehoord Nederland moet gewoon ongehoord blijven. "Met elkaar in gesprek blijven" is echt volstrekt zinloos.

Chewie Dat vind ik echt het meest irritante aan populistisch rechts. Die kunnen gewoon zonder een spoortje ironie voor de vierhonderdste keer aanschuiven bij OP1 of een andere talkshow om te vertellen dat wat zij zeggen niet gezegd mag worden door de MSM. Heb je een fucking eigen omroep gekregen, ga je díe gebruiken om te vertellen dat de Staatstv censureert.

Myst Man man, wanneer maken we nou eens korte metten met die wanstaltige onzin van deze klaploper? Wanneer is het genoeg?

zIe Je WeL jE bEnT zElF eEn FaScIsT!!1

tsjok Bij die babbelprogramma's iedereen te pas en vooral te onpas interrumperen maar bij een vraag/opmerking gelijk te reageren met "laat me eens uitpraten" om vervolgens niks meer te zeggen.

Myst

Dat kan prima hoor. Je ergeren is ook een keuze.

Duke Dat geldt voor Gerard Joling. Niet voor een parlementslid dat propaganda van de vijand aan het verspreiden is in onze Tweede Kamer.

tsjok

Ook die kan je prima kapotnegeren of weglachen. Niemand neemt die kerel verder nog serieus.

Duke Ik vind dit echt waanzinnig naïef.

Baudet wordt betaald vanuit Rusland (zoals Zembla liet zien), vermoedelijk om Russische propaganda te verspreiden en onze democratie te verzwakken. Zijn partij staat op 5 zetels (~ 350.000 kiezers) in de peiling. Over 2,5 week doen ze in 50 gemeenten mee aan de Gemeenteraadsverkiezingen en krijgen de griezels invloed op het lokale bestuur. Er zijn al bedreigingen en geweld jegens publieke personen direct te linken aan deze gasten. In de Kamer dienen ze moties in, roepen ze op tot geweld of tot buitengerechtelijke vervolging. Ze hebben sinds deze week een eigen omroep om al deze ideeën aan miljoenen kijkers op de publieke omroep te melden.

Ik snap echt heus dat je je vingers in je oren wil doen en hard wil neuriën, maar dit is niet iets wat vanzelf weggaat als je het maar "kapotnegeert" en "er voor kiest je niet te ergeren".

Duke Het feit dat hij spreekrecht heeft in de tweede kamer is al reden genoeg om hem niet weg te lachen.

Helsinki Het feit dat hij spreekrecht heeft in de tweede kamer is al reden genoeg om hem niet weg te lachen.

Dit is niet triviaal waar ofzo.

Duke Weet je wie ze op een gegeven moment ten onrechte ook niet meer serieus namen?

tsjok

Tja, wat werkt dan wel?
                    Verbieden is geen optie wat mij betreft. Dan is een cordon sanitaire zoals ik voorstel een redelijk alternatief

Op het moment dat we in oorlog met Rusland komen kan het FvD op basis van huidige wetgeving volgens mij per direct verboden worden.

Verbieden zou een mooie optie zijn. Maar zelfs als helemaal niets werkt dan nog kun je ze beter gewoon negeren.

Daarmee in gesprek gaan of er uberhaupt op reageren is echt de allerslechtste optie. In snap dan ook echt niet waarom kamerleden keer op keer de interruptiemicrofoon opzoeken als Thierry aan het woord is. Je bereikt daar echt helemaal niets mee, anders dan meer aandacht voor die psychopaat.

Helsinki

Dat het feit dat hij spreekrecht heeft in de tweede kamer is NIET reden genoeg is om het niet weg te lachen.

Waarom zou dat waar zijn?

Molurus

Dat het feit dat hij spreekrecht heeft in de tweede kamer is NIET reden genoeg is om het niet weg te lachen.

... Wat?