Ik weet dat het Amerika is en niet FvD, maar omdat we het in deze draad toch al een tijdje hebben over het verdedigen van de democratie wil ik graag even deze ingezonden brief delen die ik gister las in de NRC.
Aandacht bestorming Capitool leidt af van puinhoop Biden
De bestorming van het Capitool zijn veel mensen nog niet vergeten. Hoewel het een jaar geleden gebeurd is, is er geen week voorbij gegaan of de media berichtten over de bestorming. Dit heeft te maken met de rol die Trump zou hebben gespeeld tijdens deze bestorming. Zijn rol wordt op dit moment onderzocht door het Amerikaanse Congres. Dit item verdient zeker aandacht in de media als daar iets substantieels uitkomt. Tot op heden is er echter nog weinig over te zeggen, toch heeft men er wekelijks over willen berichten. Het zou een goed voornemen zijn hiermee te stoppen.
Het lijkt erop dat de objectiviteit enigszins ter zijde wordt geschoven om de ‘never-again-Trump’ agenda naar voren te schuiven; de angst dat Trump weer meedoet aan de presidentsverkiezingen lijkt steeds meer bewaarheid te worden.
Waar komt deze hang naar het berichten over Trump vandaan? Het lijkt te maken hebben met de niet ingeloste beloftes van de huidige president Biden: toegenomen polarisatie, verslechterde economie en de mislukking van het ‘Build Back Better’-plan. Door Trump in deze misère als schurk af te schilderen doet Biden het zo slecht nog niet.
Goede voornemens 2022? Bericht over Trump als dat echt nodig is, als er echt iets substantieels verandert. Wees eerlijk over Biden en zijn vicepresident Harris; het gaat tot nu toe op meerdere vlakken niet goed. Laat Trump ondertussen lekker golfen dan is de kans dat hij terugkomt niet zo groot.
Dick M. Salfischberger
Amerikadeskundige
In Amerika is een jaar geleden de democratie bijna ten einde gekomen, en de kans dat dat ergens de komende jaren gaat gebeuren is nog nooit zo hoog geweest, maar de beste remedie volgens deze meneer is om dat (en de grootste oorzaak ervan, Mister Orange himself) volledig te negeren. Sterker nog, al die focus op Trump motiveert hem alleen maar om politiek actief te blijven(?). Dus als hij straks terugkomt dan hebben de Democraten dat zélf gedaan, met hun stomme boosheid.