Helsinki Had ik al gezegd dat Erdogan de video van de schietpartij in NZ had getoond tijdens een verkiezingscampagne, om te laten zien hoe men tegen Turken is? https://www.bbc.com/news/world-europe-47609814 Daar ga je DENK niet over horen, natuurlijk.
janneke141 Duke Wesley Sneijder en Yolanthe gaan toch niet scheiden. De VAR heeft de beslissing teruggedraaid. “Het was niet helemaal uit.” Ik moest lachen. Sorry, offtopic.
Hexagon Een stukje van mij https://polcafe.nl/2019/03/19/optreden-autoriteiten-in-utrecht-verdient-een-pluim/
janneke141 Hexagon Ja, de hulp- en veiligheidsdiensten hebben volgens mij inderdaad wel adequaat gereageerd. Het is jammer dat de rechterlijke macht niet in staat was om deze man vast te houden.
remlof janneke141 Oh, kan je ‘m dan niet op naam van “Redactie” zetten ofzo, want dit is nogal verwarrend.
janneke141 remlof Nog niet, maar naar ik begrijp is het verzoek naar die optie wel gedaan. Het is even wachten tot Appel weer opduikt.
janneke141 De rode Renault Clio die maandag door Gökmen Tanis als vluchtauto is gebruikt, is niet al voorafgaand aan het schietincident elders in Kanaleneiland buitgemaakt. De auto is meegenomen in de directe omgeving van het 24 Oktoberplein. ] Dat verklaart een politiewoordvoerder. Daarmee neemt de politie afstand van een eerdere verklaring, waarin wordt gesteld dat de Clio ‘vlak voor het schietincident’ gekaapt zou zijn op de Amerikalaan, op ongeveer een kilometer afstand van het 24 Oktoberplein. In de nieuwe lezing laat de woordvoerder weten dat de auto is buitgemaakt ‘in de directe omgeving’ van het plein. Daarmee sluit de politie aan bij de getuigenis van Frans Hoogendijk, de eigenaar van de Renault Clio. Die vertelde gisteren aan deze krant dat hij maandag op 24 Oktoberplein voor een verkeerslicht wachtte, terwijl in de tram naast hem de schietpartij begon. Daarna sprong hij uit zijn auto om te rennen voor zijn leven. Met de sleutels nog in het contact en de motor nog draaiende. Daarmee ging Gökmen Tanis er vervolgens vandoor.