Dwersdriever Pompom Ze gaan in ieder geval hun best doen. DEN HAAG (ANP) - De hulpdiensten zullen ,,alle energie'' inzetten om de dader van de schietpartij in Utrecht op te sporen. Dat zei Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg. ,,Het is goed dat burgers alert zijn op wat de overheid van hen vraagt'', aldus Aalbersberg.
Pompom Dwersdriever Het lijkt toch altijd een beetje op een melkertbaantje voor hoge politiefunctionarissen, die functie van NCTV.
Dwersdriever Persalarm: Gemeente Utrecht adviseert iedereen binnen te blijven. Nieuwe incidenten niet uitgesloten.
janneke141 Dwersdriever Dat suggereert toch wel iets meer dan een probleem in de relationele sfeer of zelfs een afrekening in het criminele circuit. Of ze moeten hun budget voor volgend jaar veilig stellen, dat kan natuurlijk ook.
Dwersdriever Duke We zijn in Nederland niet overdreven veel gewend natuurlijk. Ik vind het wel opmerkelijk dat we nog zo weinig weten. Eigenlijk heel veel over het effect op externen, maar heel weinig over wie en wat.
Duke Dwersdriever wat had je nu precies allemaal willen weten? Lijkt me logisch dat de hulpdiensten hier redelijk terughoudend zijn.
Dwersdriever Duke Ik wil natuurlijk alles weten en ik snap wel dat men terughoudend is. Maar internationaal komt er vaak al snel iets naar buiten via politiebronnen of zo. Het valt me op dat dit hier niet zo is.
Dwersdriever DEN HAAG (ANP) - Vanwege de schietpartij in Utrecht hebben verscheidene politieke partijen besloten om hun campagne voor de Statenverkiezingen op te schorten. Onder meer VVD, CDA, PVV, ChristenUnie, D66, GroenLinks, PvdA, 50PLUS, SGP en DENK hebben dat aangekondigd. Ook een verkiezingsdebat van EenVandaag is afgelast. Aan het Erasmusdebat zouden VVD, CDA, D66, PVV, SP en PvdA meedoen. Een lijsttrekkersdebat in Zuid-Holland wordt niet uitgezonden. Omroep West en RTV Rijnmond hadden het provinciale debat zaterdag opgenomen in het provinciehuis en zouden het maandag uitzenden.
LuisInPels Gelukkig, de Christchurch rechtse gekkies kunnen nu weer lekker schuimbekken over de mogelijke afkomst en motieven van de daders in Utrecht 🙁
Dwersdriever UTRECHT (ANP) - Speciale eenheden van de politie zijn in actie bij de Utrechtse Trumanlaan. Journalisten die zich hadden opgesteld ter hoogte van een vierlaags flatgebouw in de buurt van de Van Heuven Goedhartlaan zijn weggestuurd. De kruising met de Van Heuven Goedhartlaan is afgezet met politielint. Politie te paard ziet er op toe dat er niemand de straat in kan. De Trumanlaan ligt vlak achter het 24 Oktoberplein waar de schietpartij in een tram plaatsvond.
Luda Dwersdriever Als je uit Urk komt ben je altijd al een beetje een slachtoffer, natuurlijk. Edit: ik bedoel uiteraard van Urk. Excuus aan alle getriggerde eilandbewoners.