Buitenhof #1
Friek In conservatieve media in het VK wordt de term 'Guardianistas' gebruikt om een bepaald type mensen te omschrijven.
- Edited
Tem
Moet ook wel toegeven dat zo'n Twan Huys me ook maar een nare vent lijkt. Hij heeft het nu al een paar keer geflikt dat tafelgasten plotsklaps geconfronteerd werden met situaties, fragmenten of vragen die niet vooraf met de redactie doorsproken waren. Levert natuurlijk geniale televisie op, zeker als één van de tafelgasten een flink ego heeft, maar begrijp wel dat niet iedereen zin heeft om aan te schuiven bij hem.
Friek maar begrijp wel dat niet iedereen zin heeft om aan te schuiven bij hem.
Dan gaan die mensen maar bij 1 van de talkshows zitten die doordeweeks aan 1 stuk vanaf 17:00 tot ongeveer 23:30 te zien zijn.
Als je Buitenhof ook zo dicht wil laten timmeren door een redactie kun je dat programma beter maar gelijk stopzetten.
- Edited
Buitenhof laat mensen nog uitpraten maar voor de rest is het toch wel het ultieme regentenretelikkers programma op de tv.
De macht krijgt de rode loper uitgerold (types als Bas Heijne met zijn ultra-conservatieve flutessay in een d66 verpakking) en de uitdagers van de macht, of wat daar in de buurt komt, worden met streken gevloerd. Fraai staaltje 'white fragility' krijgt de imperfecte Luyendijk over zich heen.
Snobistisch pseudo interessant doenerig programma. Behalve het laten uitpraten, het hogere grachtengordel gehalte (zoals Mathieu Segers inderdaad), is er weinig verschil met de overige talkshow diarree.
- Edited
Klopkoek De macht krijgt de rode loper uitgerold (types als Bas Heijne met zijn ultra-conservatieve flutessay in een d66 verpakking) en de uitdagers van de macht, of wat daar in de buurt komt, worden met streken gevloerd. Fraai staaltje 'white fragility' krijgt de imperfecte Luyendijk over zich heen.
De rode loper werd toch ook vrij duidelijk uitgerold voor Luyendijk, dat hij nogal zwak uit de verf kwam is zijn eigen verdienste niet die van het programma.
Een beetje kritisch interviewen, dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen.
Overigens betwijfel ik of Neelie Kroes nooit spraaklessen heeft genomen...
Klopkoek Daar ben ik het niet mee eens, het waren nota bene zijn eigen citaten.
Wat verwacht je trouwens van dat programma, in je eerste reactie vind je ze overduidelijk niet kritisch genoeg om vervolgens te gaan klagen dat het kritisch behandelen van een gast "een streek leveren is".
Luyendijk is volgens eigen zeggen en schrijven ook niet de kritische uitdager.
- Edited
mono Natuurlijk moet je dat wel willen maar niet op deze flauwe manier, waar je al van weet dat Luyendijk nooit direct de bron paraat heeft.
Luyendijk heeft trouwens gelijk dat men de bewering over spraaklessen in oude interviews kan terugvinden (Kroes deed een Bolkesteintje).
Verder is de kern ervan dat ze dit kritisch interviewen niet bij de mainstream doen, zeg maar. Dat wil jij inderdaad niet zien gebeuren.
- Edited
Chewie Tegenover types als Kroes en lange tijd zelfs extreem-rechts is het inderdaad niet kritisch.
Dat verandert wanneer er een soort van uitdager langs komt (ik maakte zelf hier een voorbehoud over), of een gezellig feestje wordt verstoord. Het is echt een regentesk programma wat mij betreft.
Klopkoek Natuurlijk moet je dat wel willen maar niet op deze flauwe manier, waar je al van weet dat Luyendijk nooit direct de bron paraat heeft.
Is dat het probleem van Luyendijk of het programma en zijn bron is in dit geval gewoon zijn eigen boek.
Klopkoek Luyendijk heeft trouwens gelijk dat men de bewering over spraaklessen in oude interviews kan terugvinden (Kroes deed een Bolkesteintje).
Bron?
Klopkoek Verder is de kern ervan dat ze dit kritisch interviewen niet bij de mainstream doen, zeg maar. Dat wil jij inderdaad niet zien gebeuren.
Wat is dit nu weer voor onzinnige opmerking en hoe kom je er bij dat Luyendijk geen mainstream is?
Aan de andere kant is alles maar voorbespreken waar ieder prinsesje maar over wil praten is ook redelijk saai. Hij wilt zijn boekje promoten dus aan hem de keuze om aan te schuiven. Ik zou nooit vanalles voorbespreken als interviewer, je wil toch die vrijheid hebben om het een interessant gesprek te maken.
- Edited
Tem Bas Heijne (zelfs Baudet, jaaaren terug met zijn boekies) kreeg wel zo een voorkeursbehandeling, en daarnaast is het goedkoop onderuit halen van iemand niet perse kritisch.
Je kunt nooit verwachten dat Luyendijk wel even uit zijn mouw schud van 'ow dat is referentie 378, ik heb dat van...' Is dat nu kritisch bevragen van het materiaal of gewoon een truc en vliegen afvangen. Leg hem dat citaat dan gewoon van te voren voor zijn neus, en ga het dan eens hebben of zijn werkstukje deugdelijk in elkaar steekt.
Luyendijk ondervindt nu wat het betekent om 'uit de school te klappen' en het feestje verstoren.