Porta mono Het geeft eens te meer aan wat voor een prutser Bottas is, Max is 4 x uitgevallen wegens technisch falen anders stond hij gewoon tweede. Dat Russell een groot talent is was al lang duidelijk. Max en Leclerc hadden die Merc ook direct op P1 gezet, track limits overschrijden betekent dus geen voertuigbeheersing.
mono Porta Bottas is gewoon die tweede rijder die braaf bijdraagt aan de constructeurstitel en Hamilton verder niet in de weg zit. Zie je natuurlijk vaak bij de topteams. Hoe leuk het ook is om twee teamgenoten te hebben die aan elkaar gewaagd zijn en tegen elkaar strijden om het kampioenschap (zeker als één constructeur er duidelijk bovenuit steekt), eigenlijk zit geen team te wachten op twee coureurs die elkaar met veel risico bestrijden zoals Rosberg en Hamilton, Verstappen en Ricciardo of Perez en Ocon.
Loveless Jup, Verstappen wel echt heel dichtbij, Honda doet het sowieso onverwacht goed op zo'n snel circuit. Nou ja, behalve Albon dan :')
mono Loveless Ben ook wel benieuwd morgen. Verstappen op softs, Mercedes op mediums. Als het meezit is er bij de start wel wat mogelijk. Verder is het dan qua strategie hopen op een snelle SC voor een pitstop. Ongunstiger wordt het als Verstappen naar binnen moet en de Mercedessen langer door kunnen en een SC pitstop kunnen pakken.
Loveless mono Ja ik ben ook wel benieuwd, Verstappen was ook wel positief. Als hij een goede start heeft moet er wat mogelijk zijn. Achterblijvers zullen ook een rol spelen. @janneke141, valt mee; 87 laps morgen.
remlof Starten ze deze keer nu pas om 18:00u onze tijd? Zou toch zweren dat het vorige week vroeger was.
tsjok remlof De GP van Shakir is een echte nachtrace, ze starten om 20:10. Dat zowel de race als kwalificatie geheel 's nachts worden gereden is volgens mij voor het eerst in de F1. Die van Bahrain begon veel eerder, om 5 uur lokale tijd.
Loveless tsjok ze zijn waarschijnlijk gewoon ruim voor middernacht klaar in SaHkir, dus "echte nachtrace" zou ik het niet willen noemen
Loveless tsjok :* Uit dat artikel; Volgens afspraak valt een etmaal uiteen in vier dagdelen − nacht, ochtend, middag en avond −, waarbij de nacht duurt van middernacht tot zes uur 's morgens