mono Typisch Australië, weinig actie. Wel mooi voor Bottas en een strakke race van Verstappen afgezien van dat stukje grasmaaien. Gasly vond ik toch wel vrij beschamend.
E5Q Ik vond Bottas wel echt fenomenaal goed rijden moet ik zeggen. De hele race op #1 en vrijwel de hele race had hij de fastest lap in handen. Goed gedaan van Max ook, 2x Ferrari ingehaald en met een flinke voorsprong op hun gefinished 😁
mono E5Q 1x Ferrari ingehaald zou ik zeggen. Leclerc ging hem juist voorbij, maar kon die actie niet succesvol doorzetten omdat Vettel hem blokkeerde.
tsjok Zandvoort is in elk geval bereid om kapitalen te investeren om de F1 aan te trekken. https://nos.nl/artikel/2277006-zandvoort-bereid-tot-kapitaalinjectie-van-4-1-miljoen-voor-formule-1.html
remlof tsjok En dat is nu dan ook bevestigd door de gemeenteraad. Zandvoort geeft unaniem groen licht voor Formule 1 https://nos.nl/l/2277743
tsjok remlof De directie van het circuit streeft ernaar om van de Dutch Grand Prix het duurzaamste race-evenement ter wereld te maken. Omdat Zandvoort daar nog extra op gaat aandringen, ging ook GroenLinks akkoord met de investering. "Hoewel we beseffen dat de Formule 1 nooit echt duurzaam zal zijn." :')!
Dwersdriever Allemaal de mond vol over het klimaatakkoord en dan met z'n allen een lekker vervuilend evenement naar Nederland halen. Nog afgezien van de race zelf, ook al het extra verkeer, de extra vluchten, de extra overnachtingen.
tsjok Dwersdriever Daarom ook bespottelijk dat GroenLinks er in mee gaat. En de duurzaamheid van een F1-race zelf is ook al belachelijk.
Duke tsjok zot inderdaad. Ook een lokale GL-fractie zou hier wat mij betreft principieel in moeten staan.
janneke141 Alleen al van de uitstoot van al die vrachtwagens die van Barcelona naar Zandvoort rijden en dan weer terug naar Monaco kun je aardig wat open haarden aansteken. Dit is echt een absurd standpunt van een 'groene' partij. Was er zonder hun steun ook een meerderheid in de raad?
remlof janneke141 Lijkt me wel, ik denk niet dat GL een meerderheid heeft in de raad van Zandvoort. Maar als die GP niet in Zandvoort komt komt ie ergens anders, bijvoorbeeld in Oost-Europa en dan is het waarschijnlijk nog belastender voor het milieu.
tsjok janneke141 Nee, GL heeft geen meerderheid. Dus ze verloochenen hun groene idealen om investeringen in een racefeestje te steunen dat er anders ook was gekomen.
remlof janneke141 Omdat het een valide punt is 😛 Als je de Formule 1 minder milieubelastend wil maken zal dat in het rijke vrije westen moeten gebeuren, niet in Aziatische of Arabische dictaturen.