remlof https://www.formula1.com/en/latest/article.hulkenberg-set-to-be-confirmed-as-perez-replacement-racing-point-british-gp.6k5DOb9L6OqwFLCW3P6nGz.html Nice, onze Nico Hulkenberg vervangt de met covid besmette Perez dit weekend.
remlof Nadat Hulki de vorige week toch niet mee deed staat ie nu morgen op de tweede startrij. Vóór Max 😝
Bolkesteijn remlof En hij is ongeveer net zoveel Nederlander als Verstappen Nederlander is, dus dat maakt ook weinig uit. 😄
remlof Bolkesteijn Ik voel me meer verwand met Hulkenberg eerlijk gezegd, want Emmerich, waar hij vandaan komt, ligt hier nog geen 30km verderop en ik kom er regelmatig. Veel vaker dan in Limburg of België in ieder geval.
remlof Mooie spectaculaire race met een verrassend podium op Monza. Wel jammer dat Max ‘m niet kon uitrijden.
tsjok Gasly rijdt in de eerste ronde zichzelf en Verstappen (die al pech had) van de baan, en als de safety car daarop het circuit verlaat crashen Latifi, Magnussen, Sainz en Giovinazzi op elkaar. De race is nu stilgelegd tot al het puin is opgeruimd.
remlof tsjok Zo wordt er 20 jaar lang geen enkele F1-race stilgelegd en zo gebeurt het twee races achter elkaar.
tsjok remlof Ja, bizar! Wel terechte beslissing, anders moeten ze tig ronden met safety car door de pitstraat rijden. Gekke crash hoor, die tweede. Giovinazzi rijdt gewoon 100km harder dan de auto's voor hem bij de herstart.
Bolkesteijn Honda stopt na 2021 met Formule 1 en zet middelen in voor ontwikkeling ev's Honda stopt na 2021 als leverancier van Formule 1-motoren, omdat de autofabrikant zijn geld en middelen wil gebruiken voor het verder ontwikkelen van emissieloze auto's. Honda wil sterk inzetten op elektrische auto's en waterstofauto's. Vanuit het oogpunt van de Formule 1 lijkt mij dit tamelijk groot nieuws. Na 2021 blijven dus, zoals het er nu voor staat, Ferrari, Mercedes en Renault over als fabrikanten van Formule 1-motoren.
tsjok Bolkesteijn Vrij dramatisch nieuws ook voor Red Bull en Verstappen. Een nieuwe motorleverancier levert enorme problemen op, de geschiedenis leert dat je zo 2 jaar aan het aanpassen en wennen bent voor alles goed loopt. En dat is aangenomen dát Red Bull makkelijk een andere leverancier vindt: Ferrari en Mercedes lijken allebei niet heel waarschijnlijk, en Renault en Red Bull hebben natuurlijk geen al te beste relatie.
janneke141 Ik las het. Slecht nieuws voor Redbull en ook slecht nieuws voor de competitiviteit in de sport, de spoeling wordt zo wel erg dun. Ik ben bang dat de sport zichzelf toch een klein beetje opnieuw zal moeten uitvinden om relevant te blijven.
tsjok janneke141 Volgens mij is het met de huidige regels ook vrijwel onmogelijk om nog in te stappen als leverancier. En de regels liggen de komende 6 jaar vast, dus dat heruitvinden van de sport hoeven we voorlopig niet te verwachten.
janneke141 tsjok Onder druk wordt alles vloeibaar. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de interesse in de F1 te lijden heeft onder de dominantie van Mercedes. Dat FOM halverwege een jaar besluit om de Party Modes te verbieden zegt natuurlijk ook wel iets. Als de kijkers echt weglopen en de reclame-inkomsten gaan dalen dan wordt het alleen maar nog ingewikkelder om het circus een beetje overeind te houden. Als er door het vertrekkende Honda, de technische overmacht van Mercedes en de saaiheid van de races als gevolg van de techniek van de auto's nog een of twee van die ellendig voorspelbare seizoenen aankomen, dan moet FOM toch iets gaan veranderen, of mis ik dan wat?
tsjok janneke141 Dat zou wel moeten, ja. Maar ik denk dat je de macht van Mercedes en Ferrari onderschat als je denkt dat ze niet anders kunnen. De eentonigheid van de afgelopen jaren wordt zo alleen maar erger, vrees ik. Renault is best oké bezig maar echt geen bedreiging voor Mercedes. Om over Ferrari niet te spreken.
janneke141 Ferrari lijkt me toch ook weinig belang te hebben bij de huidige situatie. Sterker nog, zelfs Mercedes zou beter moeten weten, want als ze bij wijze van spreken als enige team overblijven dan heb je ook geen competitie meer.
tsjok janneke141 Ik denk niet dat die dominantie direct slecht is voor Mercedes. Ook niet als de sport als geheel daar saai van wordt, als zij de titels binnenslepen.
mono De vraag is ook hoeveel interesse Mercedes nog heeft in de F1 in de toekomst. Het is toch voorsorteren op het tijdperk van de elektrische auto zoals Honda ook al doet. Voor een Ferrari is dat wellicht anders, maar ook voor Mercedes is dat gewoon een belangrijke overweging.