remlof Haha, Verstappen haalde Botas in in de pit lane tijdens de safery car, nu ligt ie tweede. Maar volgens mij wordt ie daar nog wel voor gestraft.
tsjok remlof Lijkt me niet dat dat mocht, inderdaad. Wel kut, want daar kan Max zelf niets aan doen. Leclerc valt ondertussen als eerste uit. Die heeft een vreselijk eerste weekend voor Ferrari in zijn thuisstad zeg.
tsjok Overigens doet al de hele tijd Ziggo Sport het niet in de ziggo-apps. Schijtirritant. Kijk nu maar op RTL Duitsland.
remlof tsjok Daar kjk ik noodgedwongen altijd, is best goed commentaar, alleen een beetje veel reclme. Oh 5 seconden penalty voor Max, dat valt nog mee.
tsjok 5 seconden straf voor Verstappen. Dus hopen op geen SC meer en dat hij een gat kan slaan komende 55 ronden om dan net voor het einde naar binnen te komen.
tsjok remlof is best goed commentaar, alleen een beetje veel reclme. Nou ja, dat dus. Het commentaar is chiller en minder hysterisch dan het Nederlandse, maar wel érg veel reclame (en zelfs nog reclame tijdens de race van de commentatoren, verstond ik dat nou goed?)
remlof Die 5 sec kunnen ze toch gewoon de komende pitstop doen, na het banden wisselen even 5 seconden wachten?
tsjok remlof Jup. Je mag je straf op elk moment van de race doen en volgens mij mag je hem zelf helemaal niet doen (dan komt er gewoon vijf seconden bij je eindtijd dacht ik).
tsjok remlof Oh, maar áls Verstappen nog naar binnen gaat/moet, dan is hij wel verplicht om direct 5 sec straf te ondergaan.
remlof tsjok Ah zo. Wel leuk dat die Duitse RTL-commentatoren elke race even speciaal de groeten doen aan de Nederlandse kijkers, vind je niet?
tsjok mono Ik zei toch al dat ik sarcastisch was? Monaco is gewoon standaard een optocht met deze auto's.
remlof tsjok Dat valt wel mee, want je weet nooit wie er uitvalt of achterop raakt door een aanrijding. Zo ook vandaag.
Bolkesteijn Zijn de auto's zoveel breder dan vroeger geworden? In de tijd van de V10-motoren keek ik nog regelmatig Formule 1 en ik kan mij niet herinneren dat er toen discussie was over te smalle circuits.
tsjok Bolkesteijn Ja, veel breder en ook langer (wat ze minder wendbaar maakt). Grappig plaatje wat ik laatst tegenkwam: Dit is een auto uit 2006 (links) en 2018 (rechts) op dezelfde schaal. De rechter is in werkelijkheid bijna 70 cm langer en 20 cm breder.