janneke141 Slimme tactiek van het team vooral, een van de eerste die voor regenbanden naar binnen ging, zonder die bui was hij nog 15e.
Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?
Wel pijnlijk hoor, voor zo'n Bottas. Nuttige tweede rijder, maar zal niet als iets anders de geschiedenisboeken in gaan. Voor de zoveelste keer duidelijk dat een aardige coureur in een goede auto toch wat anders is dan een goede coureur in een (meer dan) aardige auto.
Ook Hamilton laat weer z'n ervaring en talent zien. Na de beginfase zag het er niet best voor hem uit, maar weet toch weer te winnen.
Het is iig spannend?
LuisInPels Zeker. En vrij bizar om te zien hoe groot het verschil is tussen de eerste twee en de rest.
Goed gedaan.
Shaquile O'Neal in een Amerikaanse slee, ook weer lekker over the top.
janneke141 Dit ja. Gewoon 40 seconden op Perez op nr 3 (om maar niet over Bottas te spreken).
Ik snap eigenlijk niet helemaal wat daar nu gebeurde in de laatste paar rondes. Hamilton reed op 9 ronden nieuwere banden, haalde er soms 2 sec per rondje af, en toe hij op anderhalve seconde kwam was de rek er in één keer uit. Terwijl Max nog in verkeer reed ook.
- Edited
tsjok Vooral vuile lucht, denk ik. Inhalen is veel moeilijker dan bijhalen. En volgens mij ging Max ook weer een heel klein beetje harder. En in het laatste rondje had ie ook nog een klein beetje geluk, omdat hij DRS had op achterblijver Schumacher.
RB heeft goed gegokt met de strategie vandaag, dit had ook zo maar mis kunnen gaan. Maar het blijft knap hoe veel Hamilton en Verstappen uit hun auto's kunnen halen.
Voor het begin van het seizoen hoopte ik vooral op een spannend seizoen na 8 jaar Mercedesdominantie, ongeacht de winnaar. Nou, dat is in elk geval gelukt.
janneke141 Ik heb nog steeds wel echt het idee dat Mercedes een stuk sneller is, maar als Verstappen een snellere Hamilton alsnog achter zich weet te houden is echt alles mogelijk natuurlijk.
- Edited
Deze 'sport' is vooral veel politiek. Even de ander zijn flexibele voorvleugel verbieden, zelf een flexiwing achter, Schumacher destijds met zijn speciale Bridgestone banden, regels middenin het seizoen aanpassen. Britse stewards met Britse straffen.
Ik dacht (en wenste) dat Hamilton wel het klusje zou klaren. Verstappen is enorm onsympathiek met zijn middelvingers, lijfelijk duwen van collega's/concurrenten, zelden een compliment aan tegenstanders, ostentatief niet meedoen met BLM/knielen.
Zijn handtastelijke vader was erger, dus er is progressie. Deze sport voor rijkeluiszoontjes wordt bereden door een familie met een kampersethiek. En het is een Belg.
Je moet F1 ook niet benaderen als een zuivere sport. Het is entertainment.
janneke141 Sporten doe je sowieso niet met een auto.
- Edited
janneke141 Je moet F1 ook niet benaderen als een zuivere sport. Het is entertainment
Daarom kijk ik ook, soms
Jammer dat ze bij regen tegenwoordig zo voorzichtig zijn.
GSbrder Misschien. Kan het mis hebben maar het aantal pay drivers is met de jaren minder geworden. Ja er is Lance Stroll maar daartegenover staan Sainz, Verstappen, Schumacher enz. Wat wel helpt is een grote afzetmarkt. Tsunoda zit er vanwege Japan en Honda.
Om met de sport te beginnen zijn er hoge instapkosten (hoe meer je rijdt en traint hoe duurder), maar je hoeft er geen miljardair voor te zijn. Op een gegeven moment kun je dan opgepikt worden door een talentprogramma.