• Sport
  • Formule 1 #2 - Zandvoort, Assen of geen van beide?

Met deze superioriteit van Mercedes maakt het trouwens vrij weinig uit of je wel of niet kan inhalen op een circuit.

Het is toch ook puur entertainment? Met sport of eerlijke strijd heeft F1 al decennia niks te maken.

Duke Er is weinig entertainment aan als het alleen maar optochtje rijden is natuurlijk. 😉

Wat een negativiteit hier, het lijkt wel een gele hesjes optocht.

Laten we nou gewoon maar even afwachten wat het wordt.

remlof Ik zat het net te lezen inderdaad. Het kan allemaal, maar de verschillende partijen zullen het jaar dat ze hebben wel goed moeten gebruiken.

Vooral het fiets-idee is natuurlijk erg leuk. Prachtige promotie voor Nederland fietsland als vele duizenden racefans op de fiets naar het circuit komen vanaf een of andere parkeerplaats verderop.

janneke141 Daar komen ze wel uit, Nederlanders zijn innovatief genoeg. Verhuur e-bikes op Schiphol en Amsterdam CS, begin een pendeldienst per boot vanuit Den Haag, along the beautiful Dutch coast, mogelijkheden te over.

remlof Zonder grootschalig infrastructurele ingreep zal een boot denk ik lastig worden. Er moet een pier/kade gebouwd worden die diep genoeg in zee steekt om de schepen te ontvangen, er moet een geul worden uitgebaggerd naar deze pier/kade, en deze pier/kade moet afgeschermd worden met golfbrekers.

Beter lijkt mij in dat geval het inzetten van landingsvaartuigen (maar dat zal alleen kunnen als het weer niet tegen zit) of hovercrafts inzetten. Dat laatste zou wel spectaculair zijn.

Bolkesteijn Ehh, volgens mij heeft Zandvoort gewoon een haven waar kleine pendelboten zonder al teveel aanpassingen kunnen aanmeren.

janneke141 Ik zie het nu ja. Maar goed, er kan best iets aangelegd worden voor kleine pendelboten tot 100 passagiers natuurlijk. Dat kan dan meteen dichtbij het circuit.

Flink geld weggooien aan die ‘sport’ voor onrendabelen past in elk geval wel goed bij dat NSB/PVV/FVD-dorp. In die zin wel een logische keuze 👍

Wel sneu voor de mensen in Assen. Ik zal nooit meer hetzelfde kijken naar dat spandoek met 'toeter drie keer voor de F1 in Assen'. :')

Het spoor kan de bezoekers totaal niet aan, de wegen ook niet. Dus dat wordt een compleet verkeersinfarct, dat voor een race die nog saaier schijnt te gaan worden dan Monaco.

Whehe.

Dwersdriever

dat weet ik niet. Meer voor de klassieke simpele en of boze types denk ik.

Linus Niemand kan ontkennen dat Zandvoort wat meer glamour heeft dan Assen. Met Amsterdam in de buurt zijn er ook de luxe hotels voor zo'n evenement. Verder sprak alles in het voordeel van Assen, maar die hadden geen Oranje die zich ermee bemoeide.

janneke141 Bij Katwijk zit tegenwoordig alleen nog een gemaal. 😉 Tussen IJmuiden en Scheveningen zijn er geen havens.

remlof Ik vind het geen gek idee hoor, alleen met een normale boot zal het denk ik lastig worden.

Ik zat zelf net te denken aan een tijdelijke weg over het strand vanaf IJmuiden. Vanaf IJmuiden kunnen er dan pendelbussen rijden. Maar ik denk eigenlijk dat het te risicovol is vanwege het weer. Mocht er van Noorwegen tot aan de kust windkracht 6 tot 7 staan uit het noordwesten staan, dan zal de weg het niet overleven. En dat risico wil de organisatie niet lopen denk ik.