Met dit tempo kan je straks met ons naar de finale kijken.
Game of Thrones
Ok, pooltje. De winnaar krijgt eeuwige glorie en een biertje op de volgende meet.
1: Wie eindigt op de troon?
2: Overleven de draken? Zo ja, welke?
3: Wat is het lot van Dany?
4: Wat is het lot van Jon?
5: Overleeft Ghost?
6: Hoe eindigt Cersei?
7: Welk B-karakter is ten dode opgeschreven?
8: Welke twee karakters eindigen in een relatie?
9: Komt er een gevecht tussen de Clegane-broers en zo ja, hoe loopt dat af?
10: Doe twee andere voorspellingen
Place your bets.
- Edited
Helsinki 1: Wie eindigt op de troon?
2: Overleven de draken? Zo ja, welke?
3: Wat is het lot van Dany?
4: Wat is het lot van Jon?
5: Overleeft Ghost?
6: Hoe eindigt Cersei?
7: Welk B-karakter is ten dode opgeschreven?
8: Welke twee karakters eindigen in een relatie?
9: Komt er een gevecht tussen de Clegane-broers en zo ja, hoe loopt dat af?
10: Doe twee andere voorspellingen
Tot nu toe ben ik niet erg goed geweest in het voorspellen van deze serie, maar goed:
- Niemand. Ik denk dat niet alleen Het Noorden zijn onafhankelijkheid krijgt, maar dat een nieuwe tijd aanbreekt zonder monarch die over 7 koninkrijken regeert.
- Nee, dat denk ik niet. Of misschien is het beter om te zeggen dat ik denk dat er geen draken meer zullen zijn in Westeros. Het zou nog kunnen dat Dany en haar draken vertrekken. Al lijkt het mij aannemelijker dat ze sterven.
- Dany zal moeten inbinden. De situatie zoals zij het momenteel wil, komt er niet. Ik denk niet dat ze zal flippen o.i.d. Cersei vervult al de rol van dolle monarch. Dus ik denk dat ze sterft of Jon weet haar te overtuigen om de troon op te geven.
- Het feit dat Bran interesse heeft in Jons herkomst en dat Jon ook weet van die herkomst zal wel betekenen dat Jon een cruciale rol moet vervullen straks. Mijn gok is dat Jon de huidige politieke situatie verandert/de troon bij het grof vuil zet. Mogelijk samen met Dany.
- Ik denk het wel.
- Mijn eerste ingeving was dat ze zichzelf en de stad mogelijk opblaast met al dat groene vuur dat in haar kelder ligt. Maar het zou ook kunnen zijn dat Jaime nog éénmaal moet fungeren als king slayer.
- Ja, we hebben nog steeds de regel dat personages die dromen over hun pensioen vaak dat pensioen niet gaat halen. Dus R.I.P. Grey Worm.
- Nou Robert had een zoon en Ned een dochter... verder weet ik het niet. Dany & Jon lijken ook wel vrij lekker te gaan ondanks alles. Er waren genoeg fans die dachten dat Dany op z'n minst zou twijfelen om Jon te redden na de grote onthulling en dat gebeurde niet.
- Het gevecht zal er wel komen en verhaaltechnisch zal The Mountain in ieder geval kassiewijle moeten gaan. Dus laat ik eens positief zijn en zeggen dat The Hound wint.
- Sansa zal Queen in the North worden & uhm Sam overleeft alles en zal de schrijver gaan worden die de afgelopen gebeurtenissen opschrijft.
Ik heb trouwens echt geen flauw idee wat er met Tyrion gaat gebeuren. Alles hint op een breuk tussen Dany en hem, maar verder...?
- Edited
- Jon
- Alleen Rhaegal
- Hartstikke dood, Jon legt haar om.
- Die legt Dany om en gaat op de troon zitten.
- Tuurlijk, ze gaan geen CGI-budget besteden aan een Ghost-sterfscene.
- Jamie legt haar wel om.
- Jamie gaat daarna ook zelf dood, Bronn schiet hem neer.
- Pfrt, shippen is lastig. Eh, Sansa en Tyrion gaan samen het noorden regeren.
- Zombie-Clegane maakt gehakt van de Hound.
- Brienne offert zich op voor Sansa ofzo, en de serie eindigt met een lijk dat opeens zijn blauwe ogen openslaat.
Edit: Net een spoiler gelezen van de laatste aflevering, ik heb al een punt fout .
- Edited
Ik ben echt heel slecht in het voorspellen van deze serie. :')
Maar goed, volgens mij willen ze te veel in dit laatste korte seizoen. Dat maakt aflevering twee ook wel wat apart. Dat uur leek eerst goed besteed als einde voor zoveel personages. Maar de meesten van hen overleefden. En nu proppen ze verhaallijnen die veel meer tijd behoeven in een soort snelkookpan. Je kan je sowieso afvragen of al die verhaallijnen wel nodig zijn.
- Edited
Luda Ik heb de serieschrijvers vaak verdedigd, maar deze aflevering zat echt te vol met bullshit. Je zou zeggen dat het hebben van een fucking draak betekent dat je wat verkenning vanuit de lucht kunt gaan doen, maar nee. Euron blijkt achter een heuvel een hele vloot te kunnen verstoppen en weet met angstaanjagende precisie in twee schoten Rhaegal neer te leggen. Ik heb boeken-Euron altijd veel te over the top en onnodig gevonden dus vond het prima dat hij wat werd afgezwakt in de serie, maar de deux ex machina B-merk piraat die ze van hem hebben gemaakt, is ronduit irritant.
Verder is Dany onuitstaanbaar in haar arrogantie en Jon onuitstaanbaar in z'n naïviteit, maar dat zijn ze in de boeken ook, dus dat valt Bernioff en Weiss nog te vergeven.
Ik zie ook wel voor me dat ze samen met GRRM dan het beoogde einde doorspreken (Cersei en Dany dood, Jon op de troon, GoT-voorspellingspunten naar Luda) en dat ze er vervolgens tijdens het schrijven van de afleveringen achterkomen dat het best lastig is om er een soort gelijkwaardig eindgevecht van te maken als een partij een honderdduizend paarden, half miljoen vechtmachines, het hele Noordelijke leger en drie draken heeft terwijl de andere partij in een kasteel zit zonder noemenswaardige bondgenoten.
Dus hop, leger door de helft, paar draken eruit, Cersei een supergoed anti-draakwapen geven (tenzij het om onverklaarbare redenen niet werkt, zoals toen Euron op Drogon schoot) en dan wordt het nog wat spannender richting seizoenseinde.
Luda Klopt, dit is nu de derde of vierde keer dat hij als joker fungeert. Ben benieuwd of het hem op gaat vallen dat Tyrion al wist dat Cersei zwanger was en het dus niet zijn kind kan zijn, maar ik verwacht niet dat ze Euron die intelligentie toeschrijven. Of dat het hem wat uit maakt, for that matter.
- Edited
Ik vond deze strijd mooier dan die uit aflevering drie. De angst van de gewone mensen, het conflict bij Jon, het daglicht waardoor alles goed zichtbaar was, het feit dat de er geen 'evil army' was en je op den duur zag dat het leger van de Lannisters mensen aan het redden waren en niet Jon & co....
Verder heb ik moeite met vrijwel alles. :')
Fuck de serieschrijvers met een roestige paal.
Vanaf dat de poort van Kings Landing viel vond ik het eigenlijk allemaal wel aardig. Daarvoor sloeg het als een tang op een varken.
Zoals het hele seizoen is regie en productie fantastisch en het script matig.
Mensen die dit niet aan zagen komen...