Volgens de splitsingsakte heeft mijn onderbuurman 51% van het appartementsrecht en ik 49%. Gelukkig moeten volgens de statuten alle besluiten met een twee-derde meerderheid worden genomen 😆

• Eur likes this.

remlof

Gok eerder op woningcorporaties die een deel van hun bezit in een complex verkocht hebben.

remlof In dit geval ging het om de eerste bewoners in nieuwbouwcomplexen waar 80% van de woningen nog niet verkocht was. Is niet zo veel huisjesmelkerigs aan.

remlof Ik heb liever huisjesmelkers in m'n VvE dan van die mensen die nooit een appartementsrecht hadden moeten bezitten, maar de buurmanschap hebben van een kluizenaar. Veel te veel details en elke paar jaar een likje verf hier en paar eurootjes daar om hun paleisje met medeeigenaren te verfraaien. Die paradijsvogels in VvE's laten zien hoe weinig macht er nodig is voor corruptie.

Ik ben sinds een jaar of 2 nu voorzitter van een VvE (15 appartementen). Ook omdat ik wilde voorkomen dat een andere (veel te bemoeizuchtige) bewoner het ging doen. Tot nu toe lukt het vrij aardig om het gezeur van buren af te wimpelen. Dat er teveel fietsen voor de flat staan, dat soort werk. Of dat er een enkele keer een sigaret wordt gerookt op de (open) galerijen. Ja, formeel mag dat niet. Volgens mij heb ik nu 2 keer een andere bewoner ergens op aan moeten spreken. Eentje parkeerde consequent een kinderwagen pal voor de brandtrap, en een ander had zoveel geluidsoverlast veroorzaakt dat ze vanuit de flat naast ons kwamen klagen bij mij.

Heb ook jaren als bestuurslid in een VvE gezeten, en beleggers zijn wel makkelijk, ja. Die trekken vrijwel zonder uitzondering de portemonnee als er iets moet gebeuren. Gewone eigenaren niet. Heel veel last gehad van jonge mensen die er maar een paar jaar wonen. Die stemmen gewoon tegen het vervangen van een verrot dak waar zelf geld bijgelegd moest worden. 'Ik woon er toch maar hoogstens 5 jaar en ik woon niet op de bovenste verdieping, dus ik wil die investering niet doen'.

Of boos zijn dat servicekosten van 100 euro niet genoeg zijn om een complex uit 1961 te onderhouden. Of een appartement kopen maar gewoon zelf nooit reserves hebben om noodzakelijke eigen bijdragen te kunnen leveren. Koop goddomme dan geen huis, als je niet kunt budgetteren.

Zelden zo'n antisociale club mensen meegemaakt als mijn leeftijdsgenoten met een koopappartement.

Eur Geen zorgen, Sigme komt zo vertellen dat je in een hutje op de Spaanse hei geen VVE nodig hebt.

Eur Ik heb niet zo veel keus. Als ik in een groter complex zou wonen dan bedankte ik toch echt voor de eer.

Eur Ik heb een huis op eigen grond, maar dan is er als je het koopt dus geen potje met geld en geen MJOP enzo.

Ossu Ik heb een huis op eigen grond

Slechts één stap verwijderd van Jeff Bezos.

Reya Jeff verloor net z'n vriendin aan een 17 sigma-event.

Maar welke vriendin wil nou een partner die geen eigen grond en minstens 3 geiten heeft?

freako Ik ben sinds een jaar of 2 nu voorzitter van een VvE (15 appartementen). Ook omdat ik wilde voorkomen dat een andere (veel te bemoeizuchtige) bewoner het ging doen.

Slim! 👍

tsjok

Klopt hoor! Je hebt hier zelfs geen woonvergunning nodig, je krijgt alleen ook geen adres.

M'n Nederlandse onroerend goed heeft ook geen VVE trouwens, en ik hoop dat ik levenslang verschoond blijf.