Wat ik volgens de geruchten (hoera voor internetgeruchten) heb gelezen is het een 'choose your own adventure'. Ze hebben 5-6 uur content en door je keuzes krijgen je een flm van anderhalf uur.
Black Mirror
Dat schijnt inderdaad ja. Ik weet nog niet of ik dat nou een tof idee vind.
- Edited
Black mirror is één van mijn favoriete series. De leukste vond ik tot nu toe de social media rating aflevering, die leek erg veel op het puntensysteem van de Chinese overheid.
Axolotl Nosedive! ?
Er waren behoorlijk wat afleveringen die ik ongelofelijk goed vond. The National Anthem, 15 Million Merits, White Bear. Nosedive inderdaad, Shut Up and Dance, San Junipero (prachtig!), Arkangel, Hang the DJ...
Ik kijk hier wel echt enorm naar uit.
Jan Heb het vierde seizoen vooral genoten van 'Metalhead'.
Huh? Serieus? Dat vond ik met afstand de minste juist.
Dit wordt zo tof! Ik merk wel dat Black Mirror gedurende de jaren steeds horror-achtiger is geworden. Het was natuurlijk nooit per se een vrolijke serie maar had vaak wel een melancholisch tintje. Het laatste seizoen is vooral enorm deprimerend.
Maar ben heel benieuwd hoe ze dit gaan uitvoeren. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder een film heb gezien waar je je eigen opties kon kiezen, jullie wel?
tsjok Maar ben heel benieuwd hoe ze dit gaan uitvoeren. Ik kan me niet herinneren dat ik eerder een film heb gezien waar je je eigen opties kon kiezen, jullie wel?
Nee, wel een zwik spellen die eigenlijk gewoon een film waren, maar daar zaten veel meer opties is dan hier het geval zal zijn en korte stukjes. Denk niet dat je hier elke 1-5 minuten een optie krijgt.
Boze_Appel Dat vond ik ook één van de betere inderdaad. Hoewel ik het vierde seizoen over de gehele linie prima vond.
Boze_Appel Dat lijkt me ook niet, dan leidt het wel veel af van het kijken ook vermoed ik.
Nou. Publiceer maar.
En hij is er. Ben benieuwd.
Ik weet nog steeds niet of dit nou best wel klote was, vrij briljant, of beide.
- Edited
Jan Ha! Net aangezet en bij de eerste keuze of je begrijpt wat de bedoeling is 'yes', 'no', gaat ie over de zeik.
Nog maar eens proberen. ?
Edit: Nu wel: here we go!
Even proberen zonder spoilers: het kale verhaal is eigenlijk enorm mager, maar het format, de achterliggende gedachte, is briljant. Zoals De Donorshow briljant was. Je bent in de maling genomen en dat voelt goed.
Die constante vermenging van fictie en realiteit is volgens mij ook ongekend. In ieder geval bij mij.
Samengevat: ik heb nog nooit zoiets gezien en ik ben wel écht onder de indruk.
Het is in ieder geval geen 'choose your own adventure'. Het is choose or death of choose one fucking option en daarna nog een mogelijkheid.
Wel aardig is dat keuzes die je hebt gemaakt 'samengevat' worden. Dat is bij praktisch alle games die dit doen niet het geval.
Het idee en format is goed, maar de uitvoering vind ik maar matig. Het is veels te duidelijk op welk pad ze je willen hebben. Het is niet verwarrend genoeg voor wat ze willen zegmaar.
Leuk geprobeerd, maar liever niet weer. Plus, zeker in Black Mirror wil ik onderuit zitten en mij laten verbazen, niet steeds keuzes maken en weer zien wat ik al heb gedaan of kon doen.