Rimworld, dus. Had een mooie basisje opgebouwd met een stuk of 8 kolonisten. Ondertussen een beetje handelen met zo'n nederzettinkje verderop. En toen ging het mis.
Na een afgewezen huwelijksaanzoek zat Kim, een van de dragende krachten van mijn nederzetting, er een beetje doorheen. Haar partner (niet echtgenoot, dus) ging mee in een handelskaravaan. Leek me handig ze even tijd voor zichzelf te geven. Tijdens deze expeditie kreeg haar partner echter malaria, waar hij niet veel later aan overleed. Dit zorgde ervoor dat er iets knapte bij Kim. De eerstvolgende keer dat er een handelskaravaan was vertrokken ging ze in psychotische toestand brandjes stichten. We waren dunbezet, want de helft van mijn kolonisten maakte deel uit van de karavaan. Na de arrestatie van Kim moest er uit alle macht geblust worden, en precies op datzelfde moment besloot mijn oude-van-dagen eveneens een psychostische inzinking te ondergaan. Die liep dus een beetje seniel door de natuur te wandelen terwijl huis en haard op een steenworp afstand in lichterlaaie stond. Dit liet mij twee (!!!) kolonisten over om de vuurzee mee te bestrijden. Als klap op de vuurpijl schoot een van beiden in "berserk" modus, en ging wild om zich heen slaan, wat nog meer schade veroorzaakte. De enige nog mentaal-stabiele persoon heb ik toen opdracht gegeven de wildeman neer te steken zodat zij zich op de vuurbestrijding kon richten. Inmiddels was de halve kolonie al in vlammen opgegaan.
En toen kwam de handelskaravaan thuis: