Linus Nooit geweten dat de muziek van intro van House uit een langer nummer kwam. Ik ben echt een cultuurbarbaar wat betreft muziek, ik ken alleen de populaire deuntjes.
Sky Linus Oh leuk dat je Melanie er in hebt staan, ik ken haar niet zo goed, maar een sample van dit nummer is gebruikt in een nummer dat ik vaak luister en daarom ben ik dit origineel ook erg gaan waarderen
Linus Eur 'Call Me' heeft serieus even in mijn lijstje gestaan. Gewoon omdat het zo'n lekker nummer is om bij mee te schreeuwen.
Myst Tame Impala - Let it Happen The Cure - A Forest The Osmonds - Crazy Horses Pulp - Common People Iron Maiden - Fear of the Dark Alice In Chains - Would? The Fugees - Ready or Not Olive - You're Not Alone Pet Shop Boys - It's A Sin Echo & The Bunnymen - Killing Moon Chicago - 25 or 6 to 4 Outkast - Ms. Jackson David Bowie - Starman Bauhaus - She's in Parties Queens of the Stone Age - My God is the Sun Depeche Mode - Personal Jesus Joe Jackson - Real Men Pearl Jam - Black Prince - Raspberry Beret Jamiroquai - Virtual Insanity Anne Clark - Our Darkness Talk Talk - Living in Another World The Cure - One Hundred Years Cake - Short Skirt/Long Jacket King Crimson - 21st Century Schizoid Man Tool - Schism Daft Punk - Get Lucky Moby - Go Sisters of Mercy - Temple of Love Radiohead - Karma Police Bran Van 3000 - Drinking in L.A. Röyksopp - Eple Yes - Starship Trooper New Order - Blue Monday Motorhead - Overkill
Hamlapjes Ik ben dit jaar eens gegaan voor allemaal nummers uit de 60s. Waarom? Gewoon, omdat het kan! Bobby Darin – Beyond the Sea The Monkees – I’m a Believer Ramses Shaffy & Liesbeth List – Pastorale Otis Redding – The Dock of the Bay Sam Cooke – What a Wonderful World Elvis Presley – Can't Help Falling in Love Ray Charles – Hit the Road Jack Johnny Cash – Folsom Prison Blues Bob Dylan – The Times They Are a-Changin’ Beatles – Here Comes the Sun Frank Sinatra – My Way The Rolling Stones – (I Can’t Get No) Satisfaction The Kinks – You Really Got Me The Who – My Generation Nina Simone – Feeling Good Simon & Garfunkel – Ms. Robinson Beach Boys – God Only Knows The Mamas & The Papas – California Dreamin’ Ike & Tina Turner – River Deep, Mountain High James Brown – I Got You The Doors – Light My Fire Jimi Hendrix – All Along the Watchtower Aretha Franklin – Respect Marvin Gaye – Ain’t no Mountain High Enough Joe Cocker – With a Little Help from My Friends Louis Armstrong – What a Wonderful World Steppenwolf – Born to be Wild Dusty Springfield – Son of a Preacher Man David Bowie – Space Oddity Led Zeppelin – Whole Lotta Love Creedence Clearwater Revival – Fortunate Son Neil Diamond – Sweet Caroline George Baker Selection – Little Green Bag Shocking Blue – Venus The Moody Blues – Nights in White Satin
mono Geen idee wat er verkiesbaar is, maar als ik een toplijstje zou moeten maken dan zou de top 10 ongeveer zoiets zijn: Dream Theater - In the presence of enemies Emperor - The Acclamation of bonds Enslaved - Entroper Frank Turner - Reasons not to be an idiot Pearl jam - Jeremy Blind guardian - and then there was silence The pixies - where is my mind Sunny day real estate - Seven The gaslight anthem - the '59 sound Nirvana - In Bloom
Dwersdriever De Top 10 is bekend. Piano Man is wel een heerlijk nummer om mee te brullen. Ik kots op Coldplay, Pink Floyd het beste nummer in de top vijf. Wel opvallend dat in de loop der jaren Wish You Were Here de plek heeft ingenomen van Another Brick in the Wall als hun succesvolste nummer. HILVERSUM (ANP) - Bohemian Rhapsody van Queen staat voor de zestiende keer op de eerste plaats in de Top 2000. De nummer 2 is ook dit jaar Hotel California van The Eagles. Piano Man van Billy Joel is opgestoomd naar de derde plaats ten koste van Stairway to Heaven van Led Zeppelin, dat naar plaats 4 zakt. De top 10 is vrijdagavond bekendgemaakt op NPO Radio 2. Een opmerkelijke stijger is Africa van Toto. Vorig jaar stond het nummer op 25, nu op 8. ,,Inmiddels is ook onder jongere stemmers Bohemian Rhapsody veruit het populairst'', zegt zendermanager Jan-Willem van Engelen. Volgens hem worden ook andere platen in de top 10 door jonge én oudere stemmers omarmd. ,,Kijk naar Piano Man, dat bijvoorbeeld onder studenten erg geliefd is.'' Wish You Were Here van Pink Floyd maakt de top 5 compleet. Child In Time van Deep Purple (6) en Black van Pearl Jam (7) zijn een plaatsje gezakt, net als Fix You van Coldplay (9) en Avond van Boudewijn de Groot (10). De Top 2000 is een van de grootste radio- en muziekevenementen van Nederland, waar jaarlijks volgens Radio 2 circa 10 miljoen mensen naar kijken en luisteren. De lijst met 2000 nummers wordt elk jaar samengesteld door het publiek en is te horen van eerste kerstdag tot en met oudejaarsavond. De volledige ,,lijst der lijsten'’ van 2018 wordt op 19 december onthuld. Bron: ANP
mono Dwersdriever Het enige toplijstje waar Coldplay in hoort is die van meest overschatte kutbands aller tijden, net achter U2.
Duke Dwersdriever Die jongere stemmers waar ze het over hebben. Dat zijn dan toch die 35 stemmers onder de vijftig?
remlof Oh, ik moest nog stemmen, maar dat ion maar tot vanavond 18:00 uur. Zo gaat het de meeste jaren voor mij, vind het meestal net niet belangrijk genoeg :') Maar goed, zal wel wat stukken uit de lijst lusteren straks.
Sky Overschat misschien wel, maar de enorme haat op coldplay is ook redelijk overdreven. Nog steeds een stuk beter dan de crap die nu in de hitlijsten staat.
mono Sky Dat is natuurlijk geen vergelijking. Er heeft altijd al enorm veel "bagger in de hitlijsten" gestaan. Naast Pearl Jam of Nirvana stond er in de jaren '90 ook gewoon meuk als de Venga Boys in de hitlijsten en dergelijke. Je zet Coldplay niet af tegen de gebroeders Ko, maar tegen dat soort bands en dan is het vreselijk overschat gejengel.
Linus Ik luister graag naar Coldplay en U2. Vooral hun eerste platen. Het nummer uit de top 10 dat ik nooit heb begrepen is 'Hotel California'. Van de meeste nummers in die top 10 snap ik wel dat mensen er op stemmen omdat ze vaak toch wel iets aparts hebben (of dat mensen er emotioneel van worden). Maar HC vind ik een saai en zeikerig nummer.