remlof janneke141 Bedank Alde en Macron daar maar voor, die waren tegen het idee van Spitzenkandidaten en hebben dat vakkundig getorpedeerd.
Ossu remlof Ik las al ergens in een krant dat Macron nu zegt dat dit niet goed is voor het aanzien van de Europese politiek, terwijl hij het zelf heeft veroorzaakt.
tsjok Ossu Beproefde tactiek, zelf iets ondermijnen en dan klagen dat het niet werkt. Snel terug naar het oude, is dan vaak de boodschap.
Ossu tsjok Maar van Macron had ik wel meer verwacht, met zijn grootse plannen voor een nieuw elan in Europa. Of wil hij stiekem gewoon terug naar de Frans-Duitse as waar de rest zich zo min mogelijk mee mag bemoeien?
Ossu janneke141 Duitsland heeft zich onthouden van stemming (en steunde Van der Leyen dus niet!) omdat de SPD ook in de regering zit.
remlof Ossu Alleen omdat ze per se Timmermans niet wilden. Deze dame is nog meer een federalist dan onze sociaaldemocraat.
Ossu remlof Ze wilden Timmermans niet, omdat Timmermans wel eens schijnt te hebben gezegd dat de Visegrad-landen zich aan rechtsstatelijke regels moeten houden enzo. Van der Leyen neemt het daarentegen zelf niet zo nauw met de regels.
remlof Ossu Ik vind dat je veel te snel en te makkelijk oordeelt over Van der Leyen. Laat haar zichzelf maar bewijzen.
Myst Ossu Plus dat ze munitie hebben om op haar te schieten. Die landen zitten er niet in om de EU te willen laten slagen. Die kiezen bewust voor een beschadigde kandidaat zodat ze haar kunnen ondermijnen.