Dat optreden van Dijkhoff is beschamend. Ik vind hoe Hofman het kind "gebruikt" ook discutabel, maar als politicus die zulke harde standpunten inneemt, hoor je dat op een fatsoenlijke manier te kunnen onderbouwen. Dit is, zoals Dijkhoff wel vaker doet, simpelweg bedoeld om de jonge domrechtse stem terug te winnen. Kijk hem eens brutaal zijn, de cowboy. Naar, naar ventje.
Verder blijf ik het waanzin vinden dat een kind hier geboren kan worden, 9 jaar kan zijn, totaal niets met Irak heeft en dan toch terug moet. Ja, zijn ouders hebben absoluut verkeerd gehandeld, maar uiteindelijk blijft de staat verantwoordelijk voor een 9 jaar durende procedure en vind ik dat je kinderen nooit mag straffen voor wat hun ouders hebben gedaan. Dit is simpelweg zijn thuisland, je doet het kind alleen maar schade aan door hem daar verplicht uit te trekken.
Fijn dat Harbers een commissie heeft opgezet en laat ze zo veel mogelijk manieren bedenken om dit in de toekomst te voorkomen, maar laat die daar honderd kinderen waar dit over gaat lekker hun leven hier voortzetten. Dat dat betekent dat er ook een paar honderd ouders moeten blijven, is dan colleteral damage, wat mij betreft.