Jan Ik heb een keer peperplanten gekweekt, namelijk in 2009. Zaadjes gekocht van de poblano, de Hungarian wax, de jalapeno en de madame jeanette. Gezaaid in een kweekbak. Na enige tijd overgezet naar grotere potten. Ik had denk ik zo'n 40 planten in totaal. Daar heb ik een kolossale hoeveelheid pepers aan overgehouden. Deze heb ik ingemaakt met azijn en suiker. Lekker! 😋
In dat kader kan ik nog wel een aardige anekdote vertellen. Ik had de potten, mest en perliet (om de grond wat luchtiger te maken) online gekocht bij een growshop in Amsterdam. Dat heb ik toen per trein en bus afgehaald. Dus ik stond met een gigantische perliet (ik denk dat de zak wel 1,5 meter hoog was), een flinke collectie potten en een doos mest in de bus en trein. Veel van dit soort blikken gezien bij mijn medereizigers: 🤔 . Ook vroegen ze bij de growshop wat ik ging doen met mijn aankopen. Ik vertelde oprecht dat ik peperplanten ging kweken. Toen kwamen ze niet meer bij van het lachen, een slechtere smoes hadden ze echt nog nooit gehoord. 🙄