sigme De SGP heeft de verzaking van de wereld losgelaten en is daarmee een totaal andere partij dan het was. En datzelfde geldt voor de achterban.
remlof sigme Maar het zijn nog steeds superconservatieve engnekken die weinig ophebben met gelijke rechten.
Reya sigme In een jaar of twintig verschoven van getuigenispartij naar meer traditioneel conservatieve partij met sterk religieuze inslag. Qua inhoud is het verschil niet zio groot maar qua stijl en rol die de partij speelt behoorlijk.
Duke Friek Ik denk dat de kloof tussen die partijen onderhand dieper is dan veel mensen zich beseffen.
mono Met de verkiezingsprogrammatitel "BBB Levert" wil de partij uitstralen waar vervolgens het verschil zit met de PVV, die uit het kabinet stapte. BBB Zevert was een betere titel geweest.
Ossu https://www.nrc.nl/nieuws/2025/08/13/bbb-wil-in-rechts-sociaal-verkiezingsprogramma-instituties-aanpakken-a4902923 Als ik het zo lees is het gewoon Trumpiaans pseudo-christelijk autoritair populisme.
Reya Opvallend is dat BBB de Wet open overheid (Woo) wil aanpassen. De overheid moet eerlijk en transparant zijn, en een beroep op de Woo is belangrijk om informatie te krijgen, zegt de partij. Maar de Woo mag niet worden „misbruikt” voor bijvoorbeeld het opvragen van persoonsgegevens, met „als eigenlijk doel het intimideren van anderen”, zoals bedrijfsadressen die gelijk zijn aan woonadressen van ondernemers. De stem van @Friek gaat verloren voor BBB.
Drietebuul Reya bedrijfsadressen die gelijk zijn aan woonadressen van ondernemers Kan iemand toevallig een groep ondernemers bedenken bij wie dit het geval is?
Duke Sloggi Die van mij woont in elk geval niet waar hij werkt :+. Huisjesmelkers lijken me ook een interessante kandidaat.