tsjok Of er moeten nog schokkende moties op het aanstaande dubbel congres breed aangenomen worden, maar ik zie het niet gebeuren.
Hetzelfde verhaal als je verhaal over de VVD trouwens. Er zijn nog voldoende PvdA'ers die zich vastklampen aan hun oude glorie, en GroenLinkers die bang zijn om in te leveren qua milieu. Ik zelf denk dat deze club enorm klein is, maar wel erg luid. Maar men lijkt toch doodsbang dat de gewenste fusie in een splitsing eindigt. Terwijl je zou denken: die gezamenlijke lijst lijkt prima te werken, men gaat nu ook samen congressen houden, wat is er dan nog tegen een fusie?
Al vanaf het begin lijkt het plan te zijn om men op een super traag tempo te laten wennen aan het idee, brede steun proberen te verwerven via dit soort referenda en de fusie voor te bereiden als iemand met een klinische angststoornis. Het momentum is er helemaal uitgezogen.
Zelfde verhaal voor lokaal, misschien nog wel ernstiger daar. Die fusie zie ik ook nog niet voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 2026 gebeuren.