Wie nog wil. Er komen iedere donderdag nog kaarten online en de prijzen van hotelkamers in Parijs zijn drastisch gedaald.
Dit topic kunnen we mooi gebruiken om een beetje gezamenlijk te kijken. Op Fok staat een mooi schema met alle evenementen. Kijken kan bij de NOS (inclusief streams), HBO Max en de verschillende buitenlandse omroepen. Zelf heb ik de iPlayer van de BBC werkend en de streams van NBC in de Verenigde Staten. Die laatste opties zijn wel fijn omdat ze bij ieder evenement commentatoren hebben. Bij de NOS moet je het vaak zonder doen.
De NOS heeft wel vier speciale afleveringen van Andere Tijden Sport gemaakt:
Maandag 22 juli, 22.25 uur: Inge de Bruijn: dankzij de coach. Over hoe Olympisch zwemkampioen Inge de Bruijn na twintig jaar wordt herenigd met haar coach, Paul Bergen, die zoveel voor haar betekend heeft.
Dinsdag 23 juli, 22.25 uur: Tinus Osendarp, de foute sprinter. Over de sprintkampioen van de jaren dertig – Olympisch brons op de 100 en 200 meter in 1936 - die zich na 1940 ontpopte tot oorlogsmisdadiger.
Woensdag 24 juli, 22.25 uur: Orhan Delibas: met harde hand. Over bokser Orhan Delibas – winnaar Olympisch zilver in 1992 - die voor niemand bang was, behalve voor zijn vader.
Donderdag 25 juli, 22.00 uur: Goud op commando. Over hoe de hockeyvrouwen in 2012 mede dankzij een strenge militaire commandotraining Olympisch goud veroverden.
Presentatie: Dione de Graaff. (En dus niet meer Tom Egberts)
Zelf kijk ik altijd enorm uit naar atletiek, roeien, turnen en kijken naar sporten waar ik normaal nooit naar kijk. Bijvoorbeeld boogschieten, de moderne vijfkamp en handbal.