Ah, de consensus is dat Hamas terreur pleegt en de staat Israel z’n burger gerechtvaardigd verdedigt. Gelukkig zijn woordenboekdefinities niet van belang en is de zaak zo helder als glas.

Waar maken we ons eigenlijk druk om?

janneke141 Misschien dat Hamas zich dan ook niet moet bedienen van menselijke schilden.

Je weet dat Gaza een gebied is half zo groot als de Flevopolder en dat er 2 miljoen mensen wonen? Het is zo ongeveer het dichtstbevolkte stuk land op de wereld, bij elke aanval op dat gebied raak je burgers, daar hoeft Hamas niets voor te doen.

tsjok En dan hijst Rutte vanaf z'n volgende kabinet een Israëlische vlag als ze de genocide compleet hebben en juichen we en masse.
    Ik ben al dagen doodmisselijk van hoe makkelijk men anti-Palestina kan worden. Ik kan er met mijn kop gewoon niet bij.

remlof Omdat hun land afgepakt is.

Je zou het van de daken willen schreeuwen. Godsamme. Decennia lang structureel onderdrukt en langzaam uitgeroeid worden en dan is de hele wereld verbaasd dat ze wraak nemen.

Maar nee, ziekenhuizen afsluiten van elektriciteit is "gewoon" oorlogsvoering.

Bah.

remlof Daar je ophouden is natuurlijk ook by design. Stel je voor dat Hamas zich in een hutje op de hei zou ophouden, dan was het allang kapot geschoten. Juist de vermenging van militaire en non-militaire doelen in de Gazastrook redt Hamas.

GSbrder Daar je ophouden is natuurlijk ook by design

Natuurlijk niet. Ze hebben niets anders dan dat lapje grond,

Ben wel benieuwd of dit nog onder de navo-definitie valt van 'proportioneel':

Als gevolg van Israëlische luchtaanvallen zijn inmiddels 1537 mensen omgekomen in Gaza, melden de plaatselijke autoriteiten. Het aantal gewonden is opgelopen tot 6612. Onder de doden zouden 500 kinderen zijn.

Israeli strikes have killed three journalists so far, and two others died as a result of gunshot wounds, according to Reporters without Borders. Some 12 workers with the UN Palestinian refugee agency have been killed in Israeli airstrikes on the Gaza Strip, the organisation has said.

Guardian

Lekker gewerkt Benny.

Op1 begint net met "het is dag 6 van de oorlog in Gaza".

Prachtig stukje geschiedvervalsing.

Yoyo, 1,1 miljoen mensen verzoeken op te krassen binnen 24 uur. Wat een achterlijk klerezooi is dit aan het worden.

Falco

Militair gezien vast heel handig maar Israël beseft toch ook wel dat ze hiermee extreem veel kwaad bloed zetten?

Duke PR-technisch ook handig. Als er nu nog burgerslachtoffers vallen dan kan het IDF zeggen 'dat ze maar weg hadden moeten gaan toen dat werd opgeroepen' of 'dat het dus hamasstrijders waren'. Hamas houdt de vluchtende burgers trouwens tegen, die willen ze graag als schietschijf behouden blijkbaar.

Maar wat ze hier op de lange termijn mee willen is me een raadsel. Ze zullen Hamas-infrastructuur kunnen uitschakelen, maar de voedingsbodem zal alleen maar groter worden. Het wordt een teringzooi waar we niet voor Kerst vanaf zijn ben ik bang.

De Hamas-leiding zit nu natuurlijk al lang in Zuid-Gaza :')

janneke141 Het middenkader dan, in ieder geval die Hamasgasten die Istraël graag op wil ruimen.

janneke141 Gematigde Palestijnen vluchten en komen niet meer terug. Iedereen die straks terugkomt is terrorist of terrorist-enabler. Dat zal een beetje het 'ruim' verhaal van Israel worden. Criminaliseren van 2mio burgers, of althans de groep die overblijft.

GSbrder

Gaza echt uit zal maar zeer weinigen lukken. Dus 2 miljoen blijven er wel over...