Laten we eerst het eindresultaat maar eens afwachten. Volgens mij kan het nog alle kanten op woensdag.
Val Rutte-IV en de komende verkiezingen
- Edited
janneke141 Zo groot is het anti-VVD sentiment gewoon niet.
Of, alternatieve hypothese, de anti-VVD sentimenten zitten (gelukkig voor de VVD) verdeeld over een groeiende groep partijen op links én op rechts. FvD, PVV, BBB, NSC, JA21 op rechts, GL-PvdA, Bij1, PvdD en DENK op links.
Als je kijkt naar de peilingen van de D66/CDA/CU, heeft VVD het goed getimed om te stoppen met Rutte IV.
Reya Het helpt ook niet dat immigratie en bestaanszekerheid door iedereen wordt geclaimd.
Als GL-PvdA het alleenrecht had gehad op bestaanszekerheid in de verkiezingen, dan hadden ze iets meer kansen gehad.
Nu is het toch een wedstrijdje 'wie steunt de middenklasse het meest' en 'wie durft het hardst stelling te nemen op immigratie, terwijl de immigratiecijfers nauwelijks door de politiek worden beïnvloed'.
Ah, in een kabinet met vakministers wil Omtzigt wel premier worden, zegt ie net in Buitenhof.
Jaja jongens, het zakenkabinet gaat er komen!
Friek Ik neem aan dat jij beschikbaar bent als minister van OCW?
Daarvoor haalt hij Plasterk terug.
Henk Bleker op natuurbeheer lijkt me ook wel iets voor Omtzigt.
janneke141
Ik kan daar op dit moment nog niks over zeggen. Ik kan alleen zeggen dat er een verband werd gelegd tussen de naam Friek en een ministerspost.
Wat.