Duke janneke141 Ach, duurt even een paar jaar en wat meer appartementjes op het terrein proppen en je komt een heel eind.
Ossu janneke141 Oekraïners hebben de knuffelfactor hè. De rest zijn allemaal uitkeringstrekkers die onze banen afpakken. Het is denk ik een stukje racisme en een stukje van vrouwen en kinderen die straks weer terug willen naar hun man vs. mannen die later hun vrouw en kinderen ook naar Nederland willen halen.
Dwersdriever Ossu En het feit dat Oekraïne veel meer wordt gezien als opvang in de regio. Zeker vanuit EU-perspectief.
Sloggi Dwersdriever Vanuit EU-perspectief zijn Italië, Spanje, Bulgarije en Griekenland natuurlijk net zo goed 'de regio'.
Sloggi remlof Dus de EU is ook de regio als het gaat om Turken, Tunesiërs of andere Mediterrane vluchtelingen?
remlof Sloggi Ja, alleen moeten die asiel aanvragen. Maar die aanvraagprocedures moeten wmb evenredig verspreid worden over alle lidstaten van de EU.
Dwersdriever Sloggi Al veel minder. Maar ik vind sowieso dat asiel in Nederland iets is voor dissidenten, whistle blowers en dat soort mensen en niet voor iedere dienstweigeraar uit Eritrea. Hoe naar dat land ook is. Maar dat is natuurlijk anders wanneer er in België een oorlog uitbreekt of zoals nu elders in Europa.
Duke remlof Topidee. Alleen is evenredig verspreiden binnen Nederland al totaal onhaalbaar, laat staan binnen de EU…
Sloggi Dwersdriever Gelukkig komen er betrekkelijk weinig asielaanvragen binnen van Eritrese dienstweigeraars.
Dwersdriever Sloggi De piek ligt inderdaad achter ons. Daar zit ook wat actief beleid achter rond het ontmoedigen van na-reizigers. Maar het was maar een voorbeeld.
remlof Duke Binnen Nederland moet dat ook gewoon gebeuren, dat beseft zelfs de VVD zich. Het is de boze blanke achterban die daarin niet mee wil.
Duke remlof In Nederland, waar de overheid het eventueel af kan dwingen, is het dus al bijna onhaalbaar. Binnen de EU, zonder dwangmiddelen, is het dus helaas een kansloze misse.
remlof Duke Met die houding kom je natuurlijk helemaal nergens. Gelukkig is zelfs de EU daadkrachtiger.
remlof Duke Welk punt wil je nu maken? Ik denk dat het opgelost gaat worden, hoe hard dom rechts vluchtelingen ook in de steek wil laten.