Het seizoen 2021/22 zit erop. Op naar het volgende. En naar dat WK in de zandbak.
Voetbal #5 - Een nieuw seizoen en een winters woestijn WK
Aanstaande vrijdag speelt Nederland uit tegen België in de Nations League. Ik hoop dat Openda z’n debuut maakt bij de Rode Duivels.
ADO - Excelsior was echt een fantastische wedstrijd. Na de 2-0 ben ik gaan koken waardoor ik een stuk heb gemist, maar slotfase, verlenging en strafschoppen gezien.
Meer vermaak dan de CL-finale van zaterdag.
- Edited
Drietebuul Meer vermaak dan alle drie de Europese finales bij elkaar (en 8 goals in plaats van vier).
Gelukkig pakken de Haagse fans hun verlies sportief op.
Valt wel mee toch? Even de tegenpartij feliciteren.
Idioten.
Ook zo achterlijk dat iedereen al lang kon zien dat het mis zou gaan. De supporters hingen (weer) half over de boarding tijdens de strafschoppenserie. En toch doorgaan.
Drietebuul Wordt achteraf ook nog goedgepraat door de coach van ADO.
Franken benadrukte dat hij het geweld van de supporters veroordeelt, maar hij toont ook begrip voor de teleurgestelde fans. "Het is een emotionele club. Wij houden van de fans, want ze geven ons alles. Wij willen hen ook alles geven. Het spijt mij en het team voor de supporters dat we ze niet hebben kunnen geven wat ze willen."
Ik hoop dat volgende keer de wedstrijd gewoon wordt gestaakt als de club er niet in slaagt publiek op de tribunes te houden. Het liep gister echt op het nippertje goed af. Als je dat überhaupt nog kunt zeggen na zulke chaos en de ME op het veld.
tsjok Ik hoop dat volgende keer de wedstrijd gewoon wordt gestaakt als de club er niet in slaagt publiek op de tribunes te houden. Het liep gister echt op het nippertje goed af. Als je dat überhaupt nog kunt zeggen na zulke chaos en de ME op het veld.
KNVB mag in dit geval ook eens z’n tanden laten zien. Forse sancties nu en bij herhaling nog een schep er bovenop. In oplopende mate punten mindering, wedstrijden zonder publiek, geen publiek bij uitwedstrijden - dat idee.
tsjok
Tokkieclub hè.
Ik meen dat het net voor de verlenging was: wedstrijd even stilgelegd omdat er fans half over de boarding hingen. Ze zouden pas verder gaan zodra iedereen weer op de tribune zat. Nog geen kwartier later hingen de eerste benen alweer over de boarding, werd er - zonder succes - nog één keer omgeroepen dat men op de tribune plaats moest nemen, en dat was het dan.
Bij die penaltyreeks zie je aan het einde ook dit:
En dat kan natuurlijk prima bij de zondagamateurs. Maar deze kerels zijn allemaal over twee hekken en een gracht heen geklommen. Wedstrijd stilleggen, de overtreders naar buiten trappen en een stadionverbod geven, en dan pas weer verder voetballen.
Lekker janken.
Friek
Hebben ze Twitter nu nog verder weten te verneuken door in plaats van middels de playknop de media af te spelen, daarin een link naar de website van de gebruiker te verstoppen?
Drietebuul
Ja, raar genoeg speelt hij hier ook niet af. Heel irritant.
Overigens gedroeg die vent ook zich als een gorilla tijdens die wedstrijd. Maar goed, voetbal is emotie, of zo.
Maar ook wel bijzonder zuur voor ADO.
38 wedstrijden in de competitie spelen, 4e worden en dus kwalificeren voor play-offs, eerste ronde over twee wedstrijden winnen, halve finale over twee wedstrijden winnen, in de finale in de slotminuten van de eerste wedstrijd de gelijkmaker binnentikken, in de return binnen 50 minuten met 3-0 voorstaan, nog steeds 3-0 voorstaan in de slotfase van de wedstrijd, discutabele 2e gele kaart pakken, je voorsprong (van - ik herhaal - DRIE tegen NUL) in 20 minuten verspelen, in de verlenging op voorsprong komen, die voorsprong (WEER!) verspelen, en er dan op strafschoppen uit.
En na de wedstrijd van gisteren kan ik daar maar één ding over zeggen: lekker voor ze.
Friek Overigens gedroeg die vent ook zich als een gorilla tijdens die wedstrijd.
Was mij ook niet altijd duidelijk wat er met hem aan de hand was. Maar goed. Volgend jaar krijgen ze mogelijk Dirk Kuijt als coach.
Friek Durven ze toch niet.
Drietebuul Op een gegeven moment lag hij op zijn rug op de grond met zijn gezicht naar het publiek en werd overeind geholpen terwijl hij en een supporter op de tribune rabiaat naar elkaar aan het schreeuwen waren.
Bizarre wedstrijd gisteren.
tsjok
Ja dat moment bedoelde ik inderdaad. Krijsend, half struikelend over een of andere sporttas, terwijl hij door iemand van zijn staf weer werd meegenomen naar de dug-out.
Zag dat hij er trots op was dat hij de Nederlandse Simeone werd genoemd. Meer vanwege zijn opvliegende karakter dan managementkwaliteiten, vermoed ik.