janneke141 Ben toch vooral benieuwd welke positie Kaag en Hoekstra gaan krijgen. En Sander Dekker, natuurlijk.
PolitiekGeaard Bergkamp en Koolmees stonden net lekker ongemakkelijk met het akkoord in de hand. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat men er bij D66 niet zo heel veel zin in heeft.
PolitiekGeaard Stelletje oude alfa's met een regeerakkoord in een standaard Microsoft Office thema. Als je er zo lang over doet, mag je best wat aandacht besteden aan de vormgeving van je document.
remlof https://www.kabinetsformatie2021.nl/binaries/kabinetsformatie/documenten/publicaties/2021/12/15/coalitieakkoord-omzien-naar-elkaar-vooruitkijken-naar-de-toekomst/coalitieakkoord-2021-2025.pdf Maar eens effe doorbladeren en een beetje ctrl-f'en op bepaalde woorden zo.
Reya remlof We zetten ons binnen de EU in voor intensievere samenwerking met en ondersteuning van landen op de Westelijke Balkan. We zijn strikt en fair bij toetreding. Verder staat er niets interessants in.
remlof Binnen de NAVO concentreert Nederland zich meer op de bescherming van de eigen regio. Heel goed, fuck Amerika.
Reya Er komt een staatscommissie die de status van XTC (MDMA) in het kader van de volksgezondheid onderzoekt en advies uitbrengt over de voor- en nadelen van medicinaal gebruik, met inbegrip van een analyse vanuit verschillende disciplines van risico’s voor de gezondheid, preventie en de Europese context en relevante verdragen. Ben benieuwd wat dit gaat opleveren.
Drietebuul Reya Ah, had die ook net onder mijn ctrl+v zitten. Ik ben geneigd het te zien als een eerste stap naar legalisering, maar vind het dan nog erg behouden. Maar wat wil je met "Meh " II.
tsjok Reya Alleen medicinaal gebruik. Dat is de kleinst denkbare stap die ze kunnen zetten en zeker geen opmaat naar legalisatie (denk maar aan Methadon bijvoorbeeld).
remlof Reya Ik denk dat de VVD graag zou zien dat Van der Steur die commissie gaat leiden. Die kent ook nog wel iemand die is overleden aan xtc.
Drietebuul Daarnaast zet dit kabinet de benodigde stappen voor de bouw van 2 nieuwe kerncentrales. Mooi, dat we rond 2040 dan extra kernenergie hebben?
Pompom PolitiekGeaard Daar houden D66 en de GristenDemocratischeVerbodspartij elkaar in evenwicht denk ik.