Ik sluit me bij de rest aan. Wat een matig item over kernenergie, zo simpel gedacht en niet verder dan hooguit zes generaties vooruit denken. Inderdaad geen enkel besef van wat meer dan 100.000 jaar precies inhoudt. Dat is niet te beseffen en om massaal kernafval voor honderden millennia op te gaan slaan is gewoon onverantwoord. Ik zag laatst een docu over een opslagplaats in Finland. Er moet zelfs worden nagedacht hoe je aliens of nieuw geëvolueerde levensvormen duidelijk maakt dat ze die opslag nooit open maken omdat de kans groot is dat wij er niet meer zijn als mensheid. Op die schaal moet je nadenken, dat heeft de redactie van ZML duidelijk niet gedaan.
Daarnaast, een kubieke meter afval per jaar is wel te overzien ja. Maar dat is van wat prutswerk met kernenergie. Ga eens serieus energie opwekken voor 17 miljoen mensen. Zeventien miljoen van die appeltjes. Ga dat daarna eens doen voor 7 miljard mensen. Afval wat je allemaal op de plek van het opwekken op moet slaan in bunkers, want vervoer is te riskant en waar je tot het einde der tijden (vrij letterlijk) rekening mee moet houden. Daar ga je toch niet aan beginnen?